Onsdag igen...redan??

Känner att det är hög tid att skriva lite på bloggen igen. Det har varit en seg vecka med mycket ont och dålig sömn. Ska på ett extra läkarbesök på måndag efter att ha haft telefonkontakt med en av mina läkare i går. Hon vill inte att jag ska gå med min onda arm utan att vi kollar upp med en undersökning och röntgen av den. Sedan har jag haft kramp på höger sida av bröstkorgen typ ett par gånger om dagen, varit lite mindre de senaste dagarna men det känns också som det vore bra att de kollade lite på detta. För övrigt har jag bara mer värk lite allmänt över allt och hit och dit...


Dagarna går med mycket sömn och lite gjort...städar av lite, bakade en kaka, plockar lite med blommorna...tvättar och hänger (om jag orkar bära ut tvätten)sen sover jag lite igen...å igen...  Men bara en sak per dag...alltså, inte alla saker på en dag...det går inte! Låter rätt tråkigt eller hur!?

Hoppades Lina skulle komma hem någon helg men det blir nog inte, kostar ju så mycket att ta sig överallt i detta land. Varför ska det behöva kosta så himla mycket att ta sig över med en "sketen" färja som inte är speciellt underhållande eller lyxig på något sätt. Vårat rabatterade pris kunde väl gälla för alla så kanske fler skulle kunna komma över+att vi kunde få det ännu lite billigare så kunde vi åka lite mer. Vi har landets lägsta löner på denna ö så vi behöver ha låga priser för att kunna leva här. Men det aviga är att de som flyttar hit eller som bygger nytt för att kunna sommarbo här har massor (kanske inte alla men många)med pengar...vilket i och för sig är bra för det ger ju t.ex Rolf jobb. Men när sommarfolket kommer så höjer handlarna priserna och det drabbar ju oss också för vi får inga "öprisrabattkort" för mathandel och annat. Visst är det synd om oss, eller är det inte det för vi får bo på denna fantastikt vackra ö året runt...och det ska vi minsann betala för och vill vi inte göra det kan vi flytta... Ja så är det nog!


Slutgnällt, det är nog för att jag har så ont som jag känner mig gnällig!


En liten uppmaning till er med hundar och som sätter på fästinghalsbandet Scalibor för att slippa få hunden full av fästingar. OM hunden blir slö eller inte vill äta - TA GENAST AV HALSBANDET och BADA hunden i schampo minst ett par gånger! Samma effekt kan Expot ge även om jag inte personligen varit med om det heller inte hört någon springer som fått den effekten men jag har hört andra hundar som fått den omvända effekten och som sedan tålt den andar varianten. Båda dessa medel är starkt giftiga, innehåller ett nervgift. Men att avstå och låta hunden bli fästingsjuk är heller inget alternativ. Det finns ett mildare medel som heter FrontLine som alltså är lite mildare och tyvärr inte riktigt lika effektivt men har man en hund som är känslig så kan det vara ett bra alternativ.


Nu är det sovdags för en jättebaby som jag!

Förlåt till alla som ringde i dag på förmiddagen, men jag sov länge och sedan orkade jag inte ringa upp....det var så motigt i hela kroppen-hoppas ni förstår. Jag tycker om er alla och har inget emot er även om jag inte orkade prata. Det lyckades ringa 6 st medan jag var i duschen och då kändes det orättvist att ringa någon -inte alla och då struntade jag i alla och åt lite frukost-lunch i stället. Förlåt, förlåt!!!!!!!! Fy för dåligt samvete..... Vi hoppas på en bättre dag i morgon!!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men snälla rara du! Sluta be om ursäkt, det behöver du inte och vi förstår, (så lätt var det att prata för alla) även om jag, vid detta tillfälle inte var drabbad. Vi vet ju att du sover mycket, vi vet att du är trött, vi vet att du till och med får ont av att hålla luren länge vid örat. Det är lugnt. Säg till när du vill prata eller orkar med oss på annat sätt, för vi finns här.
/P

Postat av: Kattis/Tina

Jag håller med Pernilla! Vi som känner Dig Ulla-Britta vet hur gärna du vill och hur du jobbar:)
Du behöver inte be om ursäkt, vi förstår!!!

Jag kan själv känna mig trött och sliten ibland och man bara inte orkar, men vad är det mot hur du har det. Låt kroppen ta den takt som den behagar! Huvudsaken var ju att du fick deltaga på utställningen det var väl roligt?! Gläds åt dom roliga stunderna:D Och Tyke fick ju också sitt andra cert *yiiiihoooo*. Skitroligt tycker jag:)
Så ligg nu och tänk på hur roligt det var i Visby utställningen och hur roligt du hade det med dina vänner runt omkring dig:)
Tänk på dom fina hundarna du har fött upp och kanske blir det ju en till kull framöver om du får önska som du vill;)
Så tänk på detta och BARA njut!!!
Skit i resten;)

Många kramar från mig

2008-05-23 @ 10:58:07
URL: http://www.lordcaalveerts.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback