Sjukhuset idag

Ja så ligger man i soffan och ser på härlige Ernst och hans prat om bland annat räkor och HAVSKRÄFTOR!! Har ni inte fått njuta av det i erat liv så försök att få det...ja, om du nu älskar skaldjur som jag gör!


Annars har väl inte dagen varit så himla härlig, har varit hos en mycket trevlig doktor men det hjälpte inte. Hon hade inte så himla mycket positivt att komma med men vi får i alla fall åka på semester i 14 dagar som beräknat. De har nu hittat nya tumörer i axlar, bäcken, höfter och...ja något mer men det har jag förträngt. Lungan som jag tjatat om varje gång jag varit på undersökning och som har varit bra enligt dem - nu var den inte det när de kollade med den fina röntgenapparaten i Stockholm. Så idag skulle jag ju få svar på hur det såg ut mellan förra gången för över ett år sedan och nu men det hade de missat... Det var inte bara jag som blev besviken utan även doktorn som blev irriterade! Men för att få lite mer att gå på skickades jag på en akutröntgen av både höften och lungan.


Det visade då på att det hänt en hel del sedan den röntgen de gjorde i mars...eller om det mar maj...juni. Jag vet inte längre vad och när de röntgat, tycker det görs var och varannan vecka. Men hur som så har det växt rätt bra de senaste veckorna. Nu ska de bestämma vilken ny behandling de ska sätta in och sedan ska jag få åka på smärtstrålning för smärtorna i höften. Men först ska kirurgerna på ortopeden se om de behöver operera det för att det ska hålla. Hoppas jag kan få smärtstrålning först så kan de operera sen...hoppas jag.  MEN nu först ska vi åka med våra nyfriserade hundar(tack Pernilla och Robyn som hjälptes åt att fixa pälsen på dem medan vi var på sjukhuset)på en "landetrunttur"...eller riktigt så långt blir det inte men till döttrarna i Skåne och mina föräldrar i Filipstad. Kanske bloggar jag någon gång ibland om jag har tid och ork.

....Rolf tycker Ernsts havskräftor ser ynkligt små ut i jämförelse med dem vi fick hos Bengt och Anna-Lena ....om det är så eller om det är  i  minnet som de "växt" får vi aldrig veta.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack snälla du för trevlig kaffestund och god tårta.

Du har en Nominering att hämta på min blogg.

/P

Postat av: Marie

Hej U-B!



Tråkigt med tumörerna...finns inte ord =(

Vem skulle inte tappa gnistan i din situation...det är mycket, mycket förståeligt att du gör det, men jag tycker du är en kvinna med "stor kämpa-anda" så ge inte tappt!

Trodde behandlingar och hantering av så allvarliga sjukdomar behandlades med största omsorg. Klantigt av dom! Man kan ju förstå att väntan på svar är nog så jobbigt.

Världsutställningen var som en vanlig utställning men med så många fler jippon och så "många" fler tvåbenta och fyrbenta. Bra ordnat!

Jag pendlade mellan cocker och springerringen och hade tänkt shopa lite men jag blev så trött av trängseln så det blev inget =) Vet egentligen inte om du missat så mycket...faktiskt! Det gick bra för Maria och Wilma...excellent...men det vet du säkert redan =)

Ha det så gott..det går! och så ska ni ha en trevlig semester...när ni nu åker...för det har jag missat.

Många kramar

Marie

2008-07-08 @ 08:26:18
Postat av: Anna-Lena

Havskräftorna ska vara burfångade och inköpta på Käringön på västkusten för att vara av den bästa sorten! tycker jag. Men va fasen, nu kommer ni på en måndag och då är det inte fiskedag!!! Men vi ska se vad vi kan fixa till!!! Ses. Kram.

2008-07-08 @ 10:19:27
Postat av: Lisen

Hej .

efter 1 vecka i stockholm och världsutställning så var det hem och kavla opp armarna och börja städa, är det jag som är pedant eller fostrat slarviga barn?? hur som haver varit lite på dåligt humör, och inte blir humöret bättre då man läser din blogg.

Vilken kämpe du är min vän, hoppas nu innerligt att du får 2 sköna veckor med dina nära och kära.

Du vet var jag finns när du kommer hem och om du behöver hjälp, bara att messa så kommer jag som ett skott.

KRAM LISEN

2008-07-08 @ 15:04:34
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Tina

Tack för orden i min gästbok!

En stor Kram från mig till Dig!!

Som du vet så har jag ju skrivit till dig redan och jag vet var du befinner dig!



Kram Tina

2008-07-09 @ 20:24:54
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Siv Ödlund

Mina tankar är hos dig!

Hoppas att du ändå kan njuta av din semester.



Kram från Siv!

2008-07-10 @ 07:32:57
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback