Snäll man har jag!

Vaknade med värsta ångerkänslorna när Rolf kom hem...vet inte varför, kanske sov för länge... Man kan få ångestkänslor av att man sover för länge, det vet jag sedan tidigare. Varför man ska ha dåligt samvete för att man sovit, vet inte jag...jag har ju inte missat något mer än tid och det är det enda jag har. Jag har inget som hänger över mig och borde kunna sova precis som jag behöver och vill, men man SKA INTE...BORDE INTE...

Vad skulle jag i stället ha gjort, jo...ringt till olika personer, skrivit brev till flera, städat övervåningen, bakat....lagt i tvätt...strukit.... MEN vad av allt detta är viktigt och måste göras IDAG eller I morgon... INGET, men det är nog bäst jag har dåligt samvete för säkerhetsskull eller... NEJ det skiter jag i och nu har "själen" hunnit i fatt mig,  mår bättre efter att Rolf serverat en god portion med stekt falukorv, potatismos med palsternacka, goda knapriga bönor och senap -det godaste jag ätit på länge och jag åt upp allt!

Hoppas jag ska kunna få kraft och ork att åka med P til BF i norr, men oron att jag inte ska fixa det kommer väl att göra att jag tar en massa kraft till bara dessa skittankar...vilken kretsgång det blir av dessa dumma tankar. Jag ska beställa en bok som kommit om döden och tankar runt detta. Låter jätte deppigt att läsa en bok om döden men jag tror det är nyttigt för oss som är i dess närhet på det ena eller andra sättet. Tror det är skönt att läsa om hur andra tänker som varit där och att man kan se att man är normal i sina ibland "svarta" tankar. Det är så mycket man tänker på som ibland gör att man känner sig konstig, dum och egoistisk. För egoistisk är precis vad man känner sig ofta i min situation, man känner sig som att allt kretsar kring mig...jag glömmer att fråga hur det är med andra, allt handlar om mig samtidigt som jag tycker det är jobbigt. Men man orkar på något vis inte engagera sig i andra även om det ibland kan vara ett sätt att fly till annat.

Boken som vi alla borde läsa eller i allafall vi som är nära eller som finns i närhet av döden, den heter Fjärilen i min hjärna av Anders Paulrud, ska beställa den och får väl LÄSA på riktigt för den finns inte som ljudbok ännu. Just nu hör jag en skiva som jag fick på Lindex innan jul, en förkortad verson av Jane Fondas memoarer, vilket sorgligt liv dessa framstående människor levat. Jag är lycklig över att ha fått leva ett VANLIGT liv när jag hör vad mycket skit dessa kända stackare får stå ut med. Hennes uppväxt var hemsk och det är allt för många av dessa "kändisbarn" som mått hemskt och som haft en helvete under hela sin uppväxt. Inga pengar har man men lycklig är man ändå, det är INTE pengarna som avgör om man är lycklig eller inte det är en sak som jag har lärt mig. Sedan hade det ju inte varit fel att ha lite mer....för aldrig är man ju helt nöjd...

Kommentarer
Postat av: Susanne Wahlgren

Det är lätt för oss andra att säga till dig att du inte ska ha dåligt samvete och inte behöver känna si eller så. Men jag vill ändå säga att du är en av de minst egoistiska personer jag träffat. KRAAAAM

2008-01-22 @ 19:35:11
Postat av: Kitty Gustafsson

Det låter spännande med en resa till BF! Hoppas det blir så, hälsa på mamma Toffie och tant Pennie och bus-Dobby och tok-isak oh alla huskyna! Hihi :) Hoppas jag inte glömde någon ;) Kramar på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback