Kortis

Inte kortslutning men en kort dagsrapport om mitt dagsläge: Sov länge och låg ännu längre. Susanne kom och hämtade hundarna så de fick komma ut och lufta sig - jag kom upp och fick i mig lite kaffe!

Sedan blev det lite fixat här, dammsög och ....ja, något mer var det nog men sedan låg jag och lyssnade på radion och läste, sov en liten stund någon timme innan Rolf kom hem. Sen lagade jag mat och vi åt, det var faktiskt gott och då är det tecken på att jag mår bättre igen. Man undrar hur mycket psykiskt det är för efter att de ringt från onkologen och sa att alla prover såg bra ut mådde jag bättre. De tog blodtrycket på mig också igår och det var väldigt bra.

De ville däremot att jag skulle komma in på ett extra läkarbesök så det åker jag på den 8:onde. Det är skönt att de inte slarvar med något och inte nonchalerar något heller. Mitt blodvärde hade gått upp trotts att jag mest levt på en massa godis och kaffebröd. Men det visar ju på att man kan höja blodvärden med en osund kost...eller? Ja, det håller nog inte i längden det förstår jag också men visst är det konstigt. Jag trodde helt säkert att trötthet och orkeslösheten berodde på blodbris. Jag har inte haft så högt blodvärde sedan jag blev sjuk, det var 117 och 117-158 var värdena som var okej. Så jag låg på nedre gränsen men ändå! Det har tidigare legat på mellan 90-100 ungefär.

Nu ser jag en film -Alla älskar Alice, en sorglig skiljsmässofilm. Undrar om det går att skiljas utan att barnen mår dåligt...men när det inte går att undvika så ...men det går ju definitivt att göra det bättre än de gör det i denna film.  


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej! Vad skönt att dina värden är så bra!! Jag har ju sagt att sömn är bästa medicinen!
U-B! Gå in på Google (kan aldrig komma ihåg adressen till hemsidan), sidor på svenska, skriv sandcrofts. Dom ligger överst på sidan. Gå in på planerad valpkull. Gå ner till valpbilder 5 veckor, titta på valp nr 5, Einje och gissa vart hon skall!
Dom har bönat och bett att vi skall bli fordervärdar för henne, dom har t o m erbjudit sig att köra från Filipstad till Nynäshamn så vi behöver bara ta båten över för att hämta henne! Hon är leveransklar den 14 februari, men jag har lovat Agneta Bergström att gå ut med hennes hund en timme tre ggr dagligen för att hon skall operera sitt knä. Så Semlan får stanna ytterligare 10 dagar. Sen får vi hoppas att Agneta har fått annan hjälp. Se till att du orkar, så får jag komma ut och visa henne!
Kramisar!

2008-01-30 @ 15:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback