Bra med brasa

image90
Köksfönstret...blommor med vårkänsla!

Tänke vilken tur man har som kan sitta och värma sig framför brasan när man känner sig som man har frossa. Det är så jobbigt att ena stunden vara genomsvettig och i nästa så fryser man som man fått feberfrossa. Det är av hormontabletterna som det blir så här och det varierar hela tiden. Nu har det varit väldigt jobbigt i några veckor och jag hoppas hela tiden att det ska bli dags för en bättre period-det närmar sig väl får jag hoppas.

I går var vi i stan och handlade lite ditt och datt, mest för att jag ville åka på tur. Jag fick köpa lite nya blommor till både fönster och bord. Men jag var helt slut när vi väl var hemma och jag sov en ganska lång stund efter att vi kommit hem, det var skönt och välbehövligt. Men idag när solen sken och jag hade tänk att vi skulle åka på en tur till havet, då var kroppen helt slut. Jag sov länge och sedan hade jag ont överallt, humöret blev skit och inget kändes kul. Lilla gulliga Lea sov över natten och jag hade tänkt ta nya bilder på henne men det blev inget av med det heller. Men jag orkade i allafall klippa hennes tassar och klor så nästa gång ska jag väl förhoppningsvis få till lite bilder. Hon är en vansinnigt go liten fröken, vilket charmtroll. Hon vill helst ligga på magen på någon, spelar ingen roll vem det är även om jag står lite högre i kurs än Rolf. Det är ju inte så jätteofta hon är här men det är ändå självklart att hon ska ligga närmast någon av oss, de andra bara suckar och låter henne ligga mitt uppepå som en garnering...det är nog för att hon är en liten pralin, så go.

I morgon kommer Pernilla Å och ska göra Bonnie fin, plocka av allt ludd(inte så mycket men jag blir lite irriterad av att se det) som blivit på sidorna. Mina fingrar fungerar inte till sådant längre, tur att det finns andra som kan fixa i stället. Ska bli kul att få träffa P igen, känns som länge sedan även om det bara var sedan före jul...tiden går så fort.

Svärmor började tala om att det snart är påsk men då proterterade vi lite även om tiden går fort så är det i allafall 2 månader...men sedan tänkte jag på att det var jul nyss och det känns inte som så länge sedan men det är snart 1 månad sedan -REDAN...otroligt! Fattar inte vad tiden bara rusar iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback