Lördagkväll och festival

Sitter framför tv och kollar på melodifestivalen. Det bästa med den är nog Björn Gustafsson som JAG tycker är väldigt duktig och underhållande. Snart ska de rösta och Sanna Nilsen gick nu vidare direkt och det var faktiskt...alltid överraskad om något är bra och det var den-faktiskt väldigt vacker och så är hon ju även en fröjd för ögat, vilket inte gör det sämre. Jag brukar lyssna på låtarna utan att titta så mycket på den som framför, jag tycker nämligen att det ofta stör vad man hör...oj det rimmade ju;-)

Ja det blev ingen operation på Bonnie, bara lilla Kinna. Veterinären tyckte vi skulle röntga lungorna på Bonnie innan hon op.eftersom hon är gammal-10 år-och skulle det finnas metastaser i lungorna så är det ingen idé att op.  Inte trodde jag det var någon risk...hon hade ju bara en liten knöl längst bak i sista tutten men...usch det fanns flera små vita fläckar i den lungan som ligger på samma sida som knölen. Ja, så det blev ingen op.utan vi väntar och gör en ny röntgen om en månad för att vara helt säkra på att det är tumörer och inget annat. Men det var verkligen inte väntat...och jag som sagt att jag ska ta Bonna med mig den dag det blir dags och då menade jag ju att då är hon jättegammal och behöver somna....inte att hon skulle få samma sjukdom som sin matte... Men, men hon är ju så nära mig och tar alltid hand om mig när jag mår dåligt...det har väl smittat.

Lilla Kinna blev opererad och nu hoppas vi hon har fettknölar och inget annat!!! Min röntgen gick bra efter att en kille fått "lekt" med nålen i min arm en stund fast jag sa att det går inte i armvecket -SÄTT den i handen...men nej det SKA gå....men tillslut gav han upp och hämtade en tjej som är jätteduktig, som brukar lyckas FAST  hon sätter i handen... Suck för envisa typer som inte lyssnar på dem som vet i detta fall JAG!
Nu hoppas jag bara på ett bra svar på detta. Blev lite orolig idag när jag blev väldigt snurrig, efter att vi varit ute en stund. Jag gick en liten kort promenad och fattar inte varför det blev så men efter lite kaffe och en sovstund på några timmar så var det bra igen!

Ja nu är det slutröstat och Carola och Andreas gick inte vidare direkt...stackars dem de hade nog inte räknat med detta.... livet är fullt av överarskningar för Alla!

Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Hoppas att det går bra med båda hundarna. Nu ska vi snart iväg på agilityträning i Havdhems ridhus. I morgon bitti åker jag till fastlandet och kommer hem natten till torsdag. Ska lyssna på hundföreläsning av Royal Canin, och passar på att hälsa på mamma och få lite egen semester också.

Kram från Siv!

Postat av: Pernilla

Du har haft en vecka full att spänninig och jobbiga bilturer, röntgen, veterinär och sen har du ju fått stå ut med mitt pladder en stund också (skojar). Klart att det sätter sina spår. Du måste kommaihåg att VILA!! Ha en bra kväll.
/P

2008-02-17 @ 20:06:37
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback