En vanlig tisdagskväll

Hejsan svejsan alla vänner och andra....vilka ni nu är. Man undrar lite över vilka som läser bloggen ibland, sedan glömmer man ibland att någon läser den...och då skriver man kanske lite för personligt ibland i allafall.
Det har varit en trevlig dag idag med trevliga telefonsamtal och besök av både Susanne och Mona. Där i mellan sov jag 1 ½ timme och det var skönt. Nu i kväll har vi hjälpts åt att klippa Bonnie, Mocha och Lea som sover här i natt när matte jobbar.  

Bonnie ska operera bort en tutte på torsdag och då ville jag klippa ur öronen, även tassar å klor. Så nu är hon redo för detta jobbiga, kanske inte lika jobbig för henne som för mig - hoppas jag.  Fast det ska tydligen vara en av de smärtsammaste operation man kan göra på sina vänner vovvarna men vad ska man göra när de fått en knöl. Jag säger ju till alla människor att ta bort ALLA knölar som dyker upp så då är det väl samma sak som gäller med hundarna också...det skulle ju vara hemskt om det sprider sig och blir fler för att man inte tagit bort i tid. Det är första gången vi måste vara med om detta själva, säkert har några valpköpare fått gjort det...eller det vet jag att det är några som gjort. Men som tur är har vi nog klarat oss väldigt bra hittills, inte så många som behövt genomgå detta. Kanske har bra gener på det området även om uppfödaren själv har dåliga gener när det gäller detta.


Medan jag skiver ser jag på Carolina Gynnings program - I huvudet på Gynning. Hon är i ryssland och kollar läget...på ryssarnas glamorliv. Det är väldigt ytligt allt hon gör, det är bara utseendet som får plats i hennes huvud.

Nu åker hon runt med en 16 åring som har sin egen "hummer" och den är rosa inuti. De är nu på Dolph Lunggrens... eller vad han heter...han firar sin 50 årsdag i Moskva.  Gud så plastiga människor, bara yta inget djup. Pratar utan att tänka, verkar inte vara en enda tanke bakom det hon säger...eller inte många i alla fall. Fy, jag kanske är avundsjuk...nej, det kan jag med ALL säkerhet säga att det är jag INTE!!! Tacka vet jag lite "finkultur" och annan glamor...som gör livet värt att leva... hmm....  Vad menade jag med det...?? Kanske behöver röntga hjärnan... Oj vilket sammanträffande, jag ska ju göra det på torsdag!...Fy vilken jobbig dag det blir, nu måste jag vila så jag orkar!


Känner ni för lite Yoga i Skåne så gå in på denna länk! Tillverkarna av just denna hemsida vill ha hjälp att kolla om det går att komma in på den,  därför lägger jag in den...och samtidigt kanske det kan ge Caroline som  är den som har dessa yogakurserna att få någon extrakund...man vet ju aldrig var man har sina läsare...eller hur var det jag tänkte i början av bloggen...  

http://www.armonia.se/t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback