Tomten är vaken och jag!


   Tusen tack till hela famlijen Franzen!! Den levererades av Postbilen medan vi var på sjukhuset.

Snart är endast tomten vaken för det är så ögonen börjar gå i kors på mor nu. Nu är det julafton denna mysiga dag som kräver...eller vem det nu är som kräver... här påstår de eniga att det är jag! Men ska det vara jul så ska det och det som inte kommit fram kvällen före julafton det kan kvitta. För på julafton ska det vara lugnt och skönt, eller så gott det går i alla fall.


Här har jag fått tjata mig till ett ordentligt skurat köksgolv...ingen var intresserad av att göra det så som jag ville att det skulle göras och en hel del annat som jag ville men inte orkade göra själv. Men till slut var jag så trött på att gå där som en krävande gnällkärring så jag gav upp-låter som ingen velat göra något men riktigt så är det inte men jag är lite petigare än de vill att jag ska vara. Alla har jobbat och vi har haft mysigt hela kvällen med avbrott för kaffetår och god mat. När de till slut gick och la sig så pulade jag lite för mig själv och det är alltid lika skönt. Man går runt och myser lite, tyvärr blev det just LITE i kväll/natt för jag är så slut i ryggen. Har tagit lite mer än jag brukar idag eller rättare sagt i några dagar. Men det är ett måste om jag ska klara av att göra lite av det jag vill. Envisa kärringar är allt bra ibland att vara annars blev det inte så roligt.
 
               
    
Maja gör lingontryfflar med vit choklad och annat gott i. Lina skalade mander till andra godsaker som brända mandlar medmera!

Knäcken, kolan , tryfflar -ljusa, mörka...med lingon och med kanel...ja Maja har tillverkat hela dagen från tidigt morgon och dessutom har hon bakat en härlig chokladtårta från Leilas bakbok. Sedan har hon garnerat den jätte fint. Hon har verkligen anammat mammas knep och knåp, det känns väldigt bra och roligt eftersom jag alltid tyckt det varit kul.


Lina körde mig till sjukhuset tidigt i morse...förmiddagen för att jag skulle göra alla mina röntgenundersökningar idag.

En kille från operationen ringdes efter och han lyckades på anda försöket så idag var det okej. Hoppas det är han nästa gång med. Sedan gjorde de extra röntgen på lårben och höft. Dessutom hade läkaren begärt extra röntgen på ryggrad och bröstkorgen. Detta gör mig nu lite extra nervös och jag som måste vänta ända tills i mitten på januari för att få svar. Men det tyder på att han tror att det är aktivt och att det är dags för cellgifter igen...fy så jobbigt.


                                                            Sally älskar dessa kulor i granen...hur ska det gå??

Vi handlade lite och så åkte vi förbi Carina och Rolf för att säga God Jul och pussa lite på Stella. Hon blev jätteglad när vi kom och satt mellan oss på soffan medan vi var där. På vägen hem tittade vi in till familjen Åhlin men där var ingen hemma, vi fick i alla fall lämna av lite små saker för att vovvarna skulle få spåra lite.


Nu går ögonen i kors och jag somnar i små korta stunder så det är dags att släcka. Skulle fixa hemsidan som inte blivit av men där kom jag inte in över huvudtaget.


Men är det Du som skulle läsa på hemsida som nu läser detta i stället vill jag säga GOD JUL och jag hoppas den verkligen blir god för er alla!!


Titta vad jag fått av en mycket snäll person. Hon har gjort asken själv och pralinera de är super...fast ännu har jag bara tagit 2...den som spar han har...fast detta är ju färskvaror och ska inte bli torra eller surna så jag kommer att njuta. Den är MIN så jag ska spara och ha när jag ska njuta och vila.

En riktigt GOD JUL till er alla från oss alla i familjen Jakobssson


Kommentarer
Postat av: Marie

En riktigt GOD JUL önskar jag dej och din familj. Så härligt att du får ha alla kära kring dej.



Vi ska åka till dukade bord på två olika ställen idag och det är också bra.



Många JUL-kramar från Marie i Vall

Postat av: Anna-Lena

Massor av julkramar till er alla i stugan från oss i Älvängen! Jodå, julgransljusen lyser nu! Får man nippran eller? När ljusen inte funkar i julgranen! Tur att det hjälpte med ny lampa bara. Tur att elaffären var öppen idag på julafton. Nu ska snart min mamma och jag gå till kyrskan och sedan vankas sillen och skinkan. Vi skulle haft hela släkten här men Bengan har förmodligen fått en släng av influensa så vi tar det lugnt idag. Men vad gör det - det blir ju jul iallafall! God Jul!

2008-12-24 @ 13:37:04
Postat av: Pernilla Å

God Jul till Er alla!

Tack för leveransen, nu ska det spåras.

/P

2008-12-24 @ 14:04:19
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Siv Ödlund

God fortsättning!

Hoppas att julen varit bra. Vi hade min mamma här (hon kom på måndagen och åkte hem annandagen). Själv skulle jag egentligen ha jobbat, men tog ledigt för att kunna umgås med mamma (och familjen förstås).

Vi var ju lite fundersamma över vad Tissla skulle tycka om granen, hon som aldrig varit med förut. Men hon såg ut som om hon var hur van som helst med julgranar. Däremot försökte hon äta upp tofsen till tomtens luva, som fanns på den nya julgransmattan. men efter ett par tillsägelser så lät hon den vara.



Kram från Siv!

2008-12-27 @ 17:50:32
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Lisen

Hej goa ni och än en gång tusen tack för det fina julkortet, var i allsindar har du hittat det??? rena julafton för oss mopsägare att få åran att äga en sådan dyrgrip, den skall ramas in så fort som möjligt.

Vi fick rå om vår tös i hela dagar 2 men bättre än inget alls.

I går var vi och levererade lilla Baron i Småland, hu så svårt att lämna i från sej dom vänjer man sej någon gång??? sen var han också väldigt speciell lilla klimpen.

Just nu är Eroz hemma på besök någon vecka jätteroligt, och jag har alla trimmgrejor framme, hujeda mej kommer nog att ta ett par veckor innan jag är klar.

Hoppas nu ni får en trevlig nyår, Hannas bästa vänninnas lillebror ligger just nu på atrid Lindgrensjukhuset då dom upptäckt en canser som tyvärr också är elakartad, och deras jul blev ju inte så rolig, och man får sej alltid en tankeställare, när kommer det att drabba mej och de mina?? förbannade sjukdom skulle inte få finnas.

KRAM

2008-12-27 @ 18:55:36
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback