Pilleripiller

-Å jag har såå ont i huvudet!!!
-Men har du tagit någon tablett?
-Neeej....JAG vill inte stoppa i mig en massa tabletter....det är inte bra, det går nooog över snart.

Då brukar jag säga eller åtminstone tänka(beror på vem som säger det)
-
Då kan du ha ont i huvudet om du inte ens vill försöka göra något åt det. Det finns Alvedon och du kanske behöver ta 2 st för att bli besvärsfri...IDIOT!! -det sista säger jag nog... kanske inte till någon. Men har man inte mer ont än att man inte ens kan ta 2 Alvedon, ja då har man nog inget att klaga över och då kan personen lika gärna hålla tyst! Så tänk på det nästa gång du tänker börja klaga, är du beredd att ta en tablett eller 2? Om inte håll tyst för då är det inte läge att klaga. Då har du inte speciellt ont för har man RIKTIG huvudvärk blir man smått tokig och kan inte koncentrera sig på något utan gör vad som helst för att få ett piller eller möjligen massage...eller zonterapi. Sedan finns det naturligtvis personer som av någon anledning inte får ta värktabletter....ja, det finns nog säkert någon?!



Här är min dagsdos och jag kommer inte att dö av tabletterna utan det är de som gör livet drägligt. Utan dessa vore livet redan slut. Så länge leve pillren!!



Något man kan undra över är varför det ska vara dyrare att få pillren i en burk i stället för i dessa kartor som bara ger massor av skräp? Är det någon som kan förklara det för mig? Apoteket kan inte. Det borde väl vara dyrare att få dem styckpackade än en burk eller tänker jag fel?! Det kanske inte gäller alla sorters piller det vet jag inte men flera av de jag får bl.a Alvedon.

Nu har jag fyllt min veckodosett och det tar en stund. Som tur är har jag gjort en lista på allt annars skulle jag inte komma ihåg alla. Jag förstår att folk behöver hjälp att fylla sina dosetter, det kommer nog en dag när jag också kommer behöva det. Idag är en sådan "virrig" dag. Jag känner att det är svårt att hålla riktigt ordning på saker...märklig känsla. Nu säger kanske någon att det kan bero på alla mina piller och visst kan det till viss del vara så men mest beror det nog på att jag har ont...fast jag tar alla dessa piller.  Men det brukar gå över igen, vet inte vad det beror på. Kanske är en fråga att ta med sig till farbror doktorn på måndag. Dags att försöka tänka ut lite saker att fråga om, sånt man går och funderar på men alltid glömmer när man väl är där.



Detta är lite av mitt bidrag till skräpberget! 
Skulle ha haft Pippi Långstrumps receptblandning då hade jag blivit frisk på stubberten! Vad var det den hette?...Krumelurpiller... nej det var nog något annat. Men det var bra mot ALLT.

GRATTIS BARBRO du har namnsdag idag!

 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jo då det var krummelurpiller, hon tog dem väl för att aldrig bliva stur eller nått sånt. Jag håller med dig angående pillrena. Varför ska man behöva känna sig som en missbrukare för att man är tvungen att ta något som gör att man slipper ha ont. För det är lite så jag känner när någon säger att -Nej jag tycker inte om att ta tabletter. Jag kan ibland känna hur andra tycker att jag "knaprar", men om jag inte kunde ta dessa smärtlindrare ibland skulle jag inte orka jobba. Och då är det ändå för det mesta bara receptfria tabletter jag tar.

Och jag är verkligen glad att pillrena finns för din skull och alla andra som annars skulle ha ett rent och skärt He...te.

2008-12-04 @ 17:08:57
Postat av: Barbro

Tack så mycket för grattulationen av namnsdag!

2008-12-08 @ 08:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback