Limpa som lyser...


                                                                                                      Så god!!!!

Tänk att en limpa kan lysa upp livet när det är mörkt och jobbigt. Mitt i allt det onda kom Susanne med en underbart god limpa som innehöll allt utom nötter....(ingen pik till dig Marie för det blev bara en rolig historia av din nötlimpa)och passade perfekt till soppan på burk -det enklaste vi kunde hitta på ikväll. Jag får så ont av allt jag gör eller inte gör för det räcker att jag tänker på vad jag skulle vilja göra så hugger och värker det. Har fått så mycket nervsmärtor i armar och händer vilket inte går att "pillra" bort för det tar inte på dem. Men snart är det jul oavsett vad som blivit gjort eller inte. Det viktigaste är inhandlat, julgran och julskinkan ligger på saltning. Vi har som vanligt en rätt stor skinka på saltning enligt gammal tradition och den är HELIG -viktigare än alla paket i världen för våra barn och nog för oss med.

Kakor har det inte blivit så många ännu men det finns de som säljer om det skulle totalkrisa men eftersom jag har två bakglada döttrar så kommer de nog att tillverka några sorter så att vi klarar att bjude de som vill ha kaffe/te i helgen eller mellandagarna. Så välkomna om ni har vägarna förbi!

Å det är så många av er på fastlandet som jag skulle vilja bjuda på fika men det går ju inte....varför ska det vara så mycket vatten i mellan. Men får ni lust att komma så vet ni var vi finns!

Mitt hörn / Jag brukar säga att när  jag är död och det kommer någon som ska sitta i soffan i köket.,  kommer ingen att våga sitta i "mitt" hörn....där har jag suttit nu i typ 15...20 år så fort det varit dags för fika eller mat. Men jag lovar,  jag ska inte knuffa ner er om ni vill sitta där -  men känner ni att det blir tungt på axlarna eller i knät så är det jag som spökar lite!!! ;-)

Nu till kvällskaffe(dagens enda kopp för min del, har inte orkat göra mig något idag)ska jag gotta mig med Cristels chokladtryfflar som hon hade med sig häromdagen...tur jag har vänner som förser mig med godis!

Kommentarer
Postat av: Tina

Limpan ser ut att vara väldigt god ler

Hoppas ICA-Maxi anammar även denna limpa från Gotland som andra limpor ler



Jag ser mycket av Gotlands produkter här på ICA-Maxi, vilket glädjer mig, så att Gotland kan göra sig kända på mer än bara ön blink



Ja, du Ulla-Britta, du sitter redan på min axel, det gör du varje dag och jag rådfrågar dig om många saker, men än har jag inte fått några svar, men viss vägledning blink blink



Huvudsaken är väl att man har sina nära och kära omkring sig till julen, som sagt så kakor finns att köpa ler



Hoppas den eländiga smärtan kan ge sig lite så även du får lite julfrid!!!!



Kram Tina

Postat av: Marie d

Oops, blir nervös när jag ser såna limpor i din närhet/ Hon som har nötter i huvet!

2008-12-17 @ 22:03:36
Postat av: Marie D

Oops.. Blir nervös när jag ser såna limpor i närheten av dig/Hon med nötter i skallen

2008-12-17 @ 22:05:45
Postat av: Ulla-Britta

Nej Marie du har inte nötter i huvudet du har omtanke och givmildhet men ibland kan det blir snurr där uppe och då händer det att det blir lite fel...men det gick ju bra så tänk inte mer på det. Jag ska inte påminna dig fler gånger :-)Du kommer nog att vara extra noga med innehållsdeklarationen på dina goda limpor! Susannes goda limpa kommer nog inte till Stockholm...fast om Marie har lust att baka dem och sälja dit så!? vem vet...inget är omöjligt om man bara vill och orkar...fast ALLT är faktiskt inte möjligt det vet jag!!Tyvärr!



Jag tycker det är jättekul att sitta på Tinas axel, men jag vet inte om jag ger några bra råd...men hoppas det;-)



Ja det var lite kommentarer om kommentarerna!

KRAM till er alla, inte bara de som jag kommenterat utan alla som läser! Det är så skönt att veta att det finns vänner lite här och där.

2008-12-17 @ 23:09:17
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Kitty

Du kanske ha lite banankaka i frysen annars eller så :P Inte så juligt kanske men åhh så gott! =D ;) Kram till dig och vovvarna idag! Hoppas ni får en ok bra dag! :)

2008-12-18 @ 09:23:16
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Tina

Ulla-Britta!!!



Jag vet att Du inte orkar, men när du har tid och ork så har jag givit dig en Utmärkelse för Dig och din blogg från min blogg.



Som alltid så är du en speciell person som måste på något vis hedras och lyftas fram!!



Kram Tina

2008-12-18 @ 16:32:35
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/tinasfibro
Postat av: Pernilla

Den ser verkligen supergod ut. Mmmmm.

/P

2008-12-18 @ 19:41:44
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback