En jobbig resa

Eller resan gick väl lättare än väntat och sedan var det också bra. Men så när det var dags för behandling i tisdags var jag redan från början lätt illamående och kände mig inte riktigt på hugget...en aning nervös. Vi kom till Södersjukhuset redan kl.09.00 för att träffa läkaren för att hon skulle känna igenom och göra en bedömning av min ryggvärk. Hon kom fram till att de nog skulle ge mig en kraftig dos på ryggen i samband med den jag skulle få på höften. Så jag fick åka på stan i några timmar och sedan återkom vi dit till 12.40 när det så var dags. Vi fick sällskap av Marie från Eskilstuna, vi han att prata en liten stund så var det dags för mig att  få behandligen. Det gick till som förra gången fast det tog mycket längre tid denna gång mycket för att det skulle ges en mycket större dos och så var det uppdelat på 2 strålingar. Först började de med höften och sedan tog de ryggen. Det brände och kliade som bara den efteråt men det skulle försvinna snart och det gjorde det också. Vi gick till sjukhusets servering för att få oss något att äta. Vi skulle hålla oss i närheten av en toa för min mage kunde reagera med diarre och ev.lättare illamående. Vi beställde laxpudding och åt med god aptit...eller jag åt inte upp allt men nästan sedan sa jag -Jag måste kolla var toan är så jag vet....och mer han jag inte för sedan kom allt upp. Vi gick till apoteket och köpte eller skulle köpa medel för magen och så kom det igen. Vi gick tillbaka till avdelningen och fick ett vilorum där jag blev liggande i flera timmar och bara kräktes och kräktes. Läkare och sköterskor var där och tittade till mig och gav mig olika medel som skulle stoppa men inget hjälpte. Som tur var så hade jag ju mina egna sköterskor som fick ta hand om vraket...för så illa var det. Stackars Marie som vi skulle ha en trevlig eftermiddag med nere på stan hade vi planerat men i stället fick hon jobba.... Ja, ja inte mycket att göra åt. Hoppas det blir trevligare nästa gång vi träffas!! De ordnade så jag kunde läggas in om det inte gav med sig men när kl. var nästan 19...tror jag så kände jag att det nog gick att ta sig upp ur sängen och komma till en taxi. Så vi fick åka tillbaka och lägga mig på hotellet vilket kändes skönt trotts allt....borta bra men hemma bäst i detta fall ett tråkigt hotell rum. För om förra hotellet var tråkigt så är detta ännu tråkigare...eller är det jag som är tråkig.

Idag har Birgitta och jag varit på två turer. En först där jag inhandlade ett par mjukisbyxor(utan att prova)och lite tingel till lilla Selma och Kajsa så de kan bli vackra i håret när de kommer och hälsar på oss i sept. Sedan var jag så trött att vi fick ta oss till hotellet och så sov jag några timmar. Sedan gick vi ut och åt en god måltid, denna gång utan att kräkas!
Nu ska vi dricka kaffe och se på tv. Birgitta har böcker som hon slukar, den ena efter den andra...tänk om jag kunde läsa så snabbt, men det kan jag inte. Denna gång har jag inte ens lyssnat på ljudböcker, inte orkat.

Ni får ha lite överseende med att det är lite snurrigt i texten...jag ser på tv samtidigt och klarar inte flera saker samtidigt längre fast jag är kvinna!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Hoppas dagen har varit.....ja, vad kan den ha varit? Att du fått sova....?

Ha en skön och trevlig helg.

/P

Postat av: Marie

Tyvärr var det ju tisdagen som passade bäst men vi fick trots allt en liten pratstund och det var jätteroligt att träffa dig och Birgitta och faktiskt jäkligt skit-synd om dig som inte fick må bättre efter behandlingen...jag är imponerad av dig som den kämpekvinna du är.

Hoppas du mår bättre nu och fick må bättre efter behandling 2 så att du kunde åka hem enligt planerna. Var rädd om dig/ kram Marie

2008-08-16 @ 10:27:25
Postat av: Siv Ödlund

Tänker på dig. Hoppas att du mår bättre nu!



Kram från Siv!

2008-08-18 @ 12:48:33
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback