Hurra!!

image178Hurra va jag är glad idag...Stella den lilla pärlan har blivit godkänd på viltspåret tillsammans med matte Carina och inte nog med det... de vann klassen och fick både Hederspris och Vandringspris som klassvinnare!!! Eftersom jag fortfarnade inte kommer åt min hemsida skriver jag lite här på bloggen i stället om våra framgångar för jag bara MÅSTE få skryta av mig lite!


Här var hon bara bäbis....image179


Å vad jag längtar till nästa år eller i vinter när hon ska ha valpar...det ska bli så kul. Hoppas bara jag orkar vara med så som jag vill och planerar/annars får ni hjälpa mig...om någon har tid och möjlighet för detta vill jag verkligen göra, en sista kull. Eller sista låter så drastiskt men Lina lär väl inte kunna ha någon kull ännu på några år och då känns det som sista...för mig i alla fall.

Grattis även till syster Thea som också blev godkänd i Anlagsklass i viltspår idag! Det var nämligen 2 duktiga systrar på plats. Broder Casper (som går i svårare klassen)ville som så ofta vara på allt för många ställen på en gång så det blir till att träna spår och då spår på allt annat än hare och rådjur. Syster eller nja moster...Alva var också med men hon fick inte heller till det idag, samma som med Casper för mycket annat i näsan. Bättre lycka nästa gång till er båda - Sissi och Johan - ni vet ju att hundarna kan, det ska bara funka på rätt tillfälle! Ni är båda envisa och träningsvilliga förare och då brukar det gå vägen tillslut. Det är de som ger upp som misslyckas, det gäller väl det mesta i livet.

Själv håller jag på att läsa min journal från onkologen och det är intressant. Vissa ord håller jag nu på att leta fram betydelsen av och hittills har det gått bra. Har väl inte fått fram så mycket nytt mer än att min höger lunga inte är frisk...men det känner jag av varje natt så inget nytt igentligen. Nu ska jag fortsätta med detta "forskningsarbete", det är inte så svårt som de ville få mig att tro...men det kanske beror på att jag varit i sjukhusbranchen ett tag.


Skönt för dig Siv att du fick en paus från utställningshetsen och kom ut i skogen även om det kunde gått bättre för Smurfi. Hon var som Casper även hon efter vad jag förstod ...efter vissa konstiga sms....Hoppas du satt i närheten av Pernilla annars fattade du nog inte mycket av vad jag skrev. Trodde ni drev med mig...skit dåligt...eller lika Bra?? vad var vad....jag fattade ingenting. Fast nu vet jag att det var SKIT dåligt;-) som gällde -tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jodå, jag satt vi Pernilla, så vi förstod tillsammans.
...Men tänk att både Smurfi och Casper fick nollor, trots att vi alla lovade Kenth (domaren) att inte skvallra för någon om han skrev ettor i våra protokoll.

Efter att ha förkastat möjligheten att skylla nollorna på domaren eller spårläggaren (Kenth båda två), så funderade vi på att skylla på dåliga spårmarker i stället.

Men den möjligheten försvann när gruppens labrador startade (1 pris med HP och provets bästa hund).
Så vi blev tvungna att erkänna att våra hundar för dagen inte hade lust att följa ett gammalt spår när det fanns fullt av färsk och betydligt intressantare vittring i markerna.
Men trevligt hade vi i alla fall.

Kram från Siv!

2008-04-27 @ 17:06:12
Postat av: Pernilla Grauning

Jag funderar faktiskt på, om inte jag ska ta och börja spåra med Klara. Så det måste ha varit trevligt idag, även om Casper inte var så sugen på ett gammalt spår.

Postat av: Lisen

GRATTIS till fina placeringar, även om en del ville spåra på annat om jag nu fattat allt rätt"ler" man blir allt lite full i skratt, kan se änglarna framför mej.
Nu håller vi tummarna att tiden springer fort, dels inför morgondagen och ultraljud, och dels till en ny RINDI KULL.
Det kommer att bli ett händelserikt år tror jag.
Kramen go vänner från en som målat och i dag inte kan röra mej.
Lisen

2008-04-27 @ 19:20:25
Postat av: Pernilla

Grattis till alla! Lilla söta Stella och allihopa och till Uppfödaren så klart!!!
/P

2008-04-28 @ 14:28:16
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback