Bonnie frisk!

Idag har jag varit hos veterinär Lotta på återbesök med Bonnie OCH fläckerna är borta!!! De är fläckarna i lungorna som jag pratar om...inte de på benen. Vi hade ju tidigare tänkt operera bort en knöl i hennes juver men först skulle vi kolla om det blivit några metastaser. Tyvärr trodde vi oss se några små fläckar som kunde vara just metastaser i vänster lunga, samma sida som knölen. Så vi bestämde oss för att göra om röntgen om en dryg månad och se om de fortfarande fanns kvar -fläckarna alltså...

Vi kommer inte att operera bort knölen utan den får vara kvar eftersom hon är 10 år så hoppas vi hon ska få minst 2 år till utan problem. Knölen har inte växt något synbart på länge så vi hoppas att den håller sig liten så slipper hon den jobbiga operationen som det innebär att ta bort en tutt.

Men sedan har hon även haft besvär med att tugga på hårda stora kex så jag bad Lotta kolla halsen och munnen ordentligt. Så Bonnie fick sova en stund medan hon kollade ner i halsen och gjorde rent tänderna så de skiner nu vita och blanka av poleringen. Hon hade inte så mycket tandsten eftersom hon aldrig får någon större mängd och jag håller efter rätt okej. Men ett ställe man aldrig kommer åt är insidan, den fick nu en ordentlig rensning och alla tandköttsfickor blev ur spolade med ultraljudstandstensskrapan-vilket fantastiskt hjälpmedel, en sådan skulle man ha hemma!


Inga fel upptäcktes någonstans, nu vet vi att allt är okej och varför hon inte vill ha kexen får vi väl fortsätta att undra över. Om hon nu inte börjar äta när hon vet att vi vet att det är bra...man vet aldrig med Bonnie, hon är en luring - det har hon alltid varit.


Sitter nu i soffan med filtar och brasa - helt slut efter dagens veterinärbesök, vissa behöver inte så mycket för att bli slut. image159

Nu har rengöringen börjat av hundägarhuset i RENT HUS på 4:an. Jag blev inte förvånad över hur det såg ut i detta hem. Efter att man levt med 7-8 hundar året runt så vet man hur skitigt det blir av hundar som springer ut och in. Men i detta fall var det EN hund och en katt men en väldigt stor hund. Men säg att det motsvarar 2 springrar...kanske och det ska man väl kunna leva någorlunda rent med. Jag har varit i många sådana hem som det på tv utan att direkt reagera på det. Folk är trevliga och då får man stå ut med lite...lite skit.


Det finns det som är roligare än att städa men det finns gränser. När de kissar inne och man inte bryr sig om att torka upp det DÅ har det definitivt gått för långt. Sedan anser jag att man ska leva och bo som man vill och trivs med och dessa människor kanske inte alls bryr sig, inte vet jag. Jag tillhör tyvärr...eller hur man ska säga inte den delen av befolkningen. Jag upplevs säkert som en pedant av en del "hundmänniskor" , lika väl som de som inte har hundar säkert tycker att det är för jävligt skitigt och äckligt även här. Men jag mår inte bra om det är för skitigt och rörigt runt mig. Jag tycker om att städa och fixa när det syns att man har gjort något, men framför allt SKÖÖÖNT. Sedan orkar jag inte så som förut så nu blir det bara att försöka hålla efter så det inte havererar...för tv släpper jag inte in. Gud så pinsamt att få tanter som kryper runt med bakterieodligsdosor och tar prover som sedan ska redovisas inför alla ...fattar inte att folk ställer upp om så även för en gratis städning. Vill man göra vad som helst för att vara med i tv eller är man så lat att man skiter i allt, bara ser det som är GRATIS...


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack för de glädjande beskeden om BonnaBus. Jätte skönt att höra. Tack också för "friskkramen" med citorn, vitlök och allt annat nyttigt. Känns lite bättre idag men önskar att jag sluppit denna bacilusk.
/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback