Måndagkväll

Började dagen med trevligt besök av Susanne, Emelie och Kinna sedan blev det stan och sjukhuset. Fick mitt stärkande dropp för skelettet ska hålla sig lite bättre. Jag fick träffa min "Radiumläkare" också, kändes skönt eftersom jag haft mer ont i ryggen och en höft. Det blev bestämt att jag ska få en extraröntgen på ländrygg och höft för säkerhetsskull så vi vet om det är något som ändrat sig. Hoppas bara inte det är en tumör som börjat växa...fast det verkade lite konstigt om det gått så snabbt...fast i cancerns fantastiska värld är väl inget omöjligt om man har otur...MEN jag har ju inte otur så därför vet vi att det är en tillfällig kotförskjutning eller nått liknande.
Blodvärdena var oförändrade=lite dåliga men inte allt för dåliga...vilket väl då är okej. Jag skulle inte ha så höga krav på mig själv och min ork för -Trötthet och orkeslöshet hör till sjukdomen! Gud så tråkigt för så vill jag inte att det ska vara och då gör jag allt för att inte gå med på det. Man kan ju försöka lura sig själv rätt länge har jag märkt men tyvärr inte hur länge som helst för jag börjar förstå nu att jag faktiskt inte orkar ...och det är väldigt jobbigt-både att förstå och vara sjuk+tråkigt för man missar så mycket, men, men så är det.

Det var inte bara sjukhusbesök i stan utan jag var på Jysk och köpte skumgummit till stolsitsar och sedan en JULduk...ja det var faktiskt  så att de höll på med julskyltning, det är inte klokt...22 oktober! Men då hörde jag att Rusta haft jul redan förra veckan så även IKEA, vad är det för fel? Men se på mig, jag föll ju för frestelsen...men det var bara för att jag inte bor i stan och kanske skulle den vara slut nästa gång jag kom till stan och den var såå billig och så lagom röd...finns hur många ursäkter som helst , Rolf skakade på huvudet när jag kom ut...jag hade väl inte direkt väntat att han skulle jubla över mitt fynd men hade faktiskt väntat mig en protest men det kom inget...tror väl inte att han har gett upp men kanske när det gäller julen för där vet jag att jag är lite hopplös men det är ju bara en gång om året ;-)
Sedan var det Maxi och mathandel-jättekul men jag fick många blodgrape...mmm va gott det är! En god limpa som innehåller kanel, det var annorlunda och gott! Efter detta  åkt vi till Rolfs moster och fick en supergod middag sedan hem och läste alla gratulationer till Rolf och Mocha = trevlig dag! NU ska jag lägga mig för jag är såå trött!image54
foto Bengt Svensson på stjärnan och hennes husse. Ja det är en ful tuss hon har på bröstet, men jag har faktiskt aldrig sett den förut, visst är det konstigt och jag ska plocka bort den - jag lovar! Farligt avslöjande med foton men visst är hon vacker lilla prinsessan - inte bara duktig.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Åhlin

Visst är hon vacker den lilla Mochasinen, vilket stolta ekipaget och fin bild.
Appropå jul....såg du de fina vita tomtarna på Maxi? Vi är ju ganska lika du och jag, U-B, när det gäller jul. Nu köper jag inte juldukar, utan kulor och tomtar. Tomtesamlingen utökas varje åt av någon eller, oftast, några nya gubbar. Men jag föll INTE för frestelsen att köpa en gubbe i oktober. Mycket stolt berättade jag det hemma att jag sparat 200.- på att inte köpa den fina tomten. Svaret jag fick av min tomtehatande tonårsdotter va...."Och vart skulle du få plats med den?" Men hallå!!! Jag köpte den inte! Men fin va den.
/P

Postat av: Susanne Wahlgren

Skönt att höra att det finns fler jultokiga personer. Fast jag har nog lagt ner lite grann förr var jag som tokig med städning och pyntning. Mina värsta jultokigheter enligt familjen är granen (den ska vara perfekt) vilket kan ta mycket tid i anspråk. Och kulor men jag brukar säga att jag kan ju dela med mig till barnen när de flyttar hemmifrån på riktigt. Mocha är inte bara duktig hon är sååååå söt också. Men ingen går naturligtvis upp emot vår lilla egensinniga dam ;-)Kram och tack för fikat igår.

2007-10-23 @ 09:43:17
Postat av: Pernilla Grauning

Jättefin bild på chefen och hans hund. Igår blev det ett halleluja moment på lydnadskursen.

2007-10-23 @ 10:27:00
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Carina

Jättegrattis till Rolf och Mocha!! Har varit i Kristinehamn för Djurskyddet och i Stockholm och hälsat på barn och barnbarn. Sedan kom dottern och barnbarnet hit i 3 dagar. Fullt ös!! Barnbarnet, 2½ år, bestämmer och mormor lyder! Har varit sista gången på viltspårkurs och Stella börjar begripa vad som gäller. Tog hand om en hittehund som kom hit i onsdags, ingen matte elller husse i sikte. Han fick komma in i trädgården till tjéerna och det var roligt tyckte Stella! Dom lekte och jag ringde polisen. Ingen ägare. Tog honom i bilen och åkte till polisen. Kunde inte läsa av märkningen i örat. Polisen bad och bönade att jag skulle ta med honom, de ville inte ha en ylande hund i en bur där. På väg hem ringde ägarinnan, dom bor inte långt härifrån. Jag åkte hem och gick bort med hunden. Trodde att de skulle bli glada att jag tagit hand om hunden som riskerade att bli överkörd. Matte sa ett svagt "tack så mycket", husse tyckte att hunden skulle ha blivit sittande vid polisen, "för att lära sig"! Det var nästan så att jag skämdes över att ha tagit hand om hunden! Så kan det vara! Själv hade jag blivit överlycklig och tacksam om någon tagit hand om min hund som sprungit bort. Otack är världens lön!! Huvudsaken är att det gick bra!! Det var en border.
Vi skulle så gärna vilja visa Stella för dig! Men du kanske inte orkar? Jag är så rädd att göra något som du kanske inte klarar av. OM du känner att du orkar, kan du inte höra av dig, så kommer vi med henne? Hon är SÅ FIIN!
Kramar!!

2007-10-27 @ 17:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback