Torsdag

Ja du Kitty, äta gör vi ändå dör vi...både lasagne och blodgrape. Jag var nummer 2 som ringde onkologen i morse om vad jag vågar äta och inte. De visste faktiskt inte och skulle kolla det ordentligt men tyckte att jag skulle fortsätta äta min dagliga grape...eller i går blev det ingen för Rolf och mamma ville inte jag skulle äta fler innan jag kollat och lydig som jag är så gjorde jag så.

Letade runt och läste en massa i går kväll om grape och andra farliga livsmedel som i vissa lägen är cancerframkallande och i andra förebyggande. Men grape är tydligen inte ofarligt i samband med olika mediciner så jag tänker nog inte äta en om dagen men någon i veckan medan de är så fina och goda som nu. Det är blodgrapen jag tycker är så god, inte vit eller gul, de är så beska.

Vitlök, omega3, soya - bönor, linser och andra nyttiga saker är inte heller bra för mig som äter hormonet tamoxifen så lite kommer jag nog att tänka mig för i fortsättningen. Men det är väl med det som med det mesta att äter man lite måttligt så är det okej. Det är väl typ kapslar med omega och vitlök man ska undvika, inte lax och en vitlöksklyfta i såsen.

Nu ska vi städa lite jag och hundarna! De ska få plocka upp sina mjukisdjur som ligger överallt och lägga i sin låda...om det går annars får jag väl ta dem med dammsugaren ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback