Söndageftermiddag

Just gjort eld i öppenspisen och ute snöar det för fullt, det är helt vitt nu. Jag har sovit bort hela eftermiddagen för att jag har ont. Medan jag sovit har Rolf lagt om däcken på sin bil + farmors och räddat en kille ur hans avåkta bil här nere på vägen...körde han för fort med sina sommar däck eller... Han såg så ung och rädd ut sa Rolf, att han nästan undrade om han hade ett körkort...-Du frågade väl inte stackarn om det sa jag. Det hade han inte gjort, inte nog med att åka av vägen, ska man bli ifrågasatt om man har körkort också kan ju vara lite känsligt. Det blev inga skador, han hade en otrolig tur...hoppas han köpte en lott...fast i Havdhem finns kanske inga lotter en söndagseftermiddag...(tror han bodde däråt)eller jo de har väl en kiosk där nu igen. Kanske bara är på sommaren som så mycket annat här på ön. Jag bakade en kaka och målade en ram med guldfärg innan jag havererade helt och kröp upp i sängen. Har inte vågat titta på ramen, kakan blev god i alla fall.

Är så mycket man funderar på och känner sig stressad. Skulle önska att jag fick vara smärtfri och full av ork i några dagar så jag kunde hinna ifatt allt jag skulle vilja göra. Har så ont i ländryggen och ut i benen, plus i skuldrorna som jag inte haft ont i på jättelänge, värst i höger. Man blir så sänkt av att ha ont, ont, ont.... Men efter regn kommer solsken brukar det ju heta så det hoppas vi på. Nu ska jag hjälpa till med maten -Lite nyttig vill man ju känna sig!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vila ordentligt för på onsdag kommer Dobby, Isak och jag och hälsar på.

Postat av: Pernilla

Va trist att du har ont. Du skulle nog ha varit med har i varmen. Ha det bra

2007-11-11 @ 20:20:03
Postat av: Siv Ödlund

Det finns en ICA-affär i Havdhem som har öppet på söndagar mellan 12-16. Så om killen hade nog möjlighet att köpa en lott om han ville. Själv körde jag hem från jobbet med sommardäck. Men jag tog det försiktig, så det gick bra.

Kram från Siv!

2007-11-12 @ 01:40:24
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback