Kom bo...

Reklam, reklam stup i ett på denna tv, att de bara orkar men det ger väl pengar. Ser på Leilas jul, hur kan hon se ut som hon gör? Borde vara rund som en liten bulle så mycket godsaker som hon lagar till och bakar. Hallon/chokladmarmelad, härligt matbröd...med nötter...så det kan ju jag glömma men det finns ju andra recept för dem som vill baka. Jag orkar inte längre, fast jag funderar på att baka en liten sats med saffransbullar och längder. Idag har jag kanske mått lite bättre och har faktiskt ätit alla måltider! Började dagen med havregrynsgröt -fibervarianten för att vara riktigt nyttig ;-) sedan har jag stoppat i mig lite av varje och det har varit gott. Det är så trevligt när det man äter smakar gott. 

Har varit på promenad med Kristina och hundarna, så vi vågade oss på en liten annan tur än vanligt.

Bulla upp ordentligt på glöggfesten det ser mycket pampigare ut säger "Leila" - klart det gör säger jag...lite kan väl aldrig se pampigt ut eller har jag missat något...

Nu håller vi...Rolf på att sätta upp gardinstänger...ja, jag vet att det finns de som inte tycker vi ska ha gardiner men Rolf har lovat att det går att täppa till hålen igen om jag vill ha bort dem igen men nu till jul vill jag ha gardiner...sen vet vi inte om de åker ner igen...de är ju röda om än vinröda!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Åhlin

Men det är väl klart att Ni ska ha gardiner om Ni vill det!!! Rummet är ju hur som helst snyggt som .......hittar inga bra ord. Leilas mat har jag aldrig sett på. Vi har ju Boxer och det blåser ute ikväll. Blir tokig av alla hack och pixlar som hackar sönder programmet. Sen går jag upp några hekto varje gång jag ser ett matprogram, är skäl nog att låta bli att titta på dem.
/P

Postat av: Anonym

Jag ska baka pepparkakor till helgen. Kommer förbi med några om de blir lyckade.


Kram från Siv!

2007-11-28 @ 23:41:41
Postat av: Susanne Wahlgren

Här ska det också bli pepparkaksbak i helgen. Emelie ska ha filmkväll med sina kompisar och de ska baka pepparkakor. 9 ungdomar på en gång, Gud bevare mig!!! ;-) men roligt med lite liv och rörelse, eller mycket vilket det nu blir. Kram

2007-11-29 @ 14:42:57
Postat av: Karin Nylander

Det här med tjock osv, vill bara säg att Sigge är hopplöst rund och är mer än hopplös på att stjäla mat från bord, spis och ja.. vad han kan hitta. Sist blev det en halv grillad kyckling (och då menar jag ALLT, inte en benbit var kvar, men han överlevde)och Jacobs godispåse med koler etc...Så på vissa sätter det sig direkt! Ha det!! Karin

2007-11-30 @ 10:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback