Det bara vräker ner...

Nu tycker jag det räcker!!! Men inte får jag bestämma och hundarna tycker det är jättekul, men det blir så halt...

Jag har kört fram 2 kärror med ved så vi ska kunna elda. Nu sitter jag i soffan med kaffe och sprakande brasa, inte mycket att klaga på just nu. Vi har varit en runda i skogen, det är säkrare där än på vägen och när vi var ute snöade det för fullt så ingen annan var ute...skönt!

Jag har ringt till onkologen och bett om höjning av morfinet, det fick jag. Kan ta så mycket jag vill av kapslarna men de ville att jag skulle komma in på torsdag så en läkare fick träffa mig...så nu är jag orolig över det. Jag tyckte att det gick väl bra på telefon men det tyckte inte läkaren...och då blir det oro i mitt huvud, behöver inte betyda ett dugg men spökena kommer snabbt när det är ont. De hade fått svar på röntgen också men det skulle jag få svar på då på torsdag.

Nu ska jag lägga mig men först ska jag ta ett piller till och lägga på en ordentlig vedklamp så det håller sig någon timme. Vad ska man hitta på för mat idag? Någon som har ett enkelt tips! Kanske stekt salt sill med lök och grädde... Vi får väl se, Rolf kanske har något annat önskemål.

Ut i snön med er nu ni som lälskar det vita blöta ...jag har alltid älskat snö men inte i år, jag bara fryser och halkar...men ni som fortfarnade är snöälskare. Det är inte hela Sverige som har fått någon snö ännu, inte skåne i allafall. Men det ska väl bli lite över hela...tror jag, det visar sig. Nu vila, troligen sova.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi bor inte så många mil bort men vi har då ingen snö......?
/P

Postat av: Mariell Dahlström

hej!!
Stenkumla har oå drabbats av det vita blöta!!
brukar oxå tycka om det men som sagt inte i år..! men det kan bero på att det blir sån kontrast mot 35 grader i turkiet..!!
annars har vi det bra här.. kita äter kortison och har sån överskotts energi så hon vet inte var hon sak ta vägen.. hon får "dåra attacker" ibland..! men de e härligt å se henne så istället för orkeslös och sur! massor med varma hälsningar från Stenkumla till kalla Alva!!

2007-11-13 @ 16:50:49
Postat av: Pernilla

Jag fattar ingenting. Vi har 30 grader varmt och sol......

2007-11-14 @ 21:38:26
Postat av: Carina

Jag HATAR snö och kyla!! Man struttar fram för att man är rädd att halka, kör i snigelfart för att vägen är isig, Vofflan lägger sig ner var tredje meter för att försöka bita av snöklumpar i tassarna och på ben och öron. Men Stella och Frallan tycker det är jättekul! Stella går fram som en snöplog med nosen. Så söt!! Ännu sötare är hon nu, eftersom vi varit hos Pernilla idag. Hon tog även hand om Vofflan eftersom jag har haft ovanligt ont sista tiden. Det är väderomslaget tror jag. Har beställt tid på Lövsta. Den 5 december skall Stella och Frallan röntgas. Jag är redan nervös... Stella klarar sig säkert, men Frallan... Hennes syster hade ju B- och C-höft. Vi har även anmält oss till anlagsprov i viltspår. Spännande! Stella går precis i min takt. D v s väldigt sakta och lugnt. Hoppas att vi klarar tiden, annars är det inget problem. Blev så glad när Pernilla sa att Stella har så jättefin lyster i pälsen. Har bytt foder eftersom jag inte orkade se hennes hunger. Så nu får hon lightfoder så att hon slipper vara så hungrig. Tydligen var det jättefint för pälsen också. Vill så gärna visa henne för dig, men har drabbats av flera förkylningar efter sig. Just nu verkar det okey, så kanske... Du kommer att bli stolt över henne! Det är i allafall vi!!
Kramar!
Carina

2007-11-15 @ 18:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback