Ännu en ond dag

Idag har det varit segt... igen eller som vanligt eller vad man nu ska säga. Jag hade hoppats på att det skulle räcka med att få sova ordentligt men det gjorde inte det. Sov fram och tillbaka ända till 11.00 idag, åt frukost, dammsög lite här nere(Bonnie fäller så hemskt)och sedan gick jag en liten lunktur med hundarna. När vi kom hem igen så var jag så trött att det blev dags att lägga sig IGEN och tro det eller ej men jag somnade nästan på en gång jag lagt mig. Sov gott och så ringde det på dörren...en timme tidigare än bestämt...kunde det vara sjukgymnasten och som tur var gick jag upp och kollade -Det var hon! Annars brukar jag bara fortsätta att sova men på något vis hörde jag denna ringning fast jag sov djupt. Hon kom in och vi pratade om vad som skulle kunna förbättra mitt liv. Hon vill komma hem hit och ge mig värmebehandliga, TNS och massage i massagestol. Det kändes väldigt bra när hon åkte"skatteåterbäring"! Visst är det fantastiskt att man kan få sådan hjälp här hemma, ska bli så skönt.

Just nu ser jag samtidigt på Viktorias hjärta ett program om en 8-åring som väntar på sitt nya hjärta. Hon kommer att få ett nytt men det är så härligt att se hur härliga tankar men också hur jobbiga tankar hon har. Barn är så spontana och härliga och jag är så glad att jag fått se mina barn växa upp och att de varit friska. Det jag sörjer över nu är att jag aldrig kommer att få se mina barnbarn växa upp OM de kommer att skaffa barn, det är ju inte säkert. Ibland hoppas jag inte det, när man ser hur hemsk världen är, så mycket elakhet som det finns. Men jag kommer alltid att vara här ändå som ande...för det vet jag, de finns runt oss hela tiden.;-) En tröst i jobbiga tankestunder.
Den lilla Viktoria säger att hon längtar efter att bli stor, fast inte 20 eller så för då måste hon bädda sängen....dessa små barn och deras tankar...man vet aldrig vad de tänker!

Ja, ja, jag hoppas att jag ska kunna göra något annat än att sova i morgon. Tänkte lägga mig tidigare än vanligt i kväll så kanske jag är pigg i morgon. Matlusten är tyvärr också helt borta, får tvinga mig att äta och idag har det blivit både middag och kvällskaffe med en Mandelmagnumglass...men den var nästan för stor... Tur man har så gott hull att ta av ;-)

Kommentarer
Postat av: ebba

Vad tycker du om min önskelista? Känner du igen dig? Är en smula övertaggad, jag kan knappt vänta till julafton! :D

Postat av: sandra

ser också det, mkt bra program!

2007-11-26 @ 22:15:58
URL: http://sandravarnamnet.blogg.se
Postat av: Siv Ödlund

Jag såg också programmet. Det är inte ofta som jag "snyftar" över sådant jag ser på film eller tv. Men när jag såg Viktorias hjärta så hade jag gråten i halsen nästan hela tiden.

2007-11-26 @ 23:21:55
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback