Ond onsdag...

Hallå igen! Nu har jag stapplat och dragit mig upp för trappan igen, det är en väldigt seg omgång...börjar verkligen tröttna. Men, men jag vet ju att det blivit bra andra gånger så  varför skulle det inte bli det denna gång med. Orken är lika med noll och misstänker att det blivit mer vätska i lungasäcken, därav den tunga andningen. Men jag varken orkar eller vill ta tag i det just nu, det får bli sen när resten av besvären blivit bättre. Jag är glad att jag kan gå någorlunda och att det inte "nerv"värker hela tiden i alla leder på en gång. De små monstren där inne anfaller inte allt på en gång, kanske inte finns tillräckligt många av dem...eller hur de nu lägger upp taktiken. Elaka småjävlar är de i varje fall och jag skulle gärna slippa ha kontaket med dem. Bortdomningarna som jag NÄSTAN slapp förra gången börjar även de göra sig allt tydligare. Varför ska allt komma på en och samma gång...

Våran lilla Bonnie blev jättedålig i måndags och jag trodde nästan det var slut med henne ett tag. När jag släpat mig ner kom hon krypande med svarta ögon och tungan skummande hängande utanför munnen. Lyckades ta hennes temp som var närmare 40° och ringde Pernilla (Klara)som kom och räddade oss båda. Tack än en gång!!! Vad hade jag gjort utan dig just då, fick nästan panik. Mådde så dåligt själv och så hitta henne så...  -Ja, det gick bra. Hon fick kortisonspruta och pencillin. Vi vet inte vad det var, men misstänker någon sorts infektion eftersom hon inte kan ha träffat på orm eller likn. Hon har nämligen varit lite hängig till och från i nästan 1 vecka, mysko.

Nej nu orkar jag nog inte längre, börjar göra för ont i handlederna...gnäll och gny... Elisabeth med foglossning, jag vet hur du har det!! Prata med en arbetsterapeft, kanske kan de hjäpa även dig lite... du kan ju också få en rullstol att sparka dig runt lite i...eller ...något annat. Du behöver ju bara låna en kortare tid, ä inte lika dum som jag och tro att man klarar sig ändå när det finns hjälp.
Det lät väl otroligt klok för att vara sagt av en sådan tjurskallig Kan självare som jag;-) Fast jag har faktiskt blivit allt mer ego av den anledningen att jag inser att jag helt enklet inte orkar vara så himla duktig...eller vad det är jag försöker var. Livet fungerar fast jag har STORA dammråttor längs väggarna och disk på diskbänken...men det är inte lika trevligt, i varje fall inte riktigt lika trevligt;-)

Ha en bra dag - jag ska göra så lite som möjligt på min men inte AV min dag och det är en helt annan sak.

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Åhlin

Tänk om vi ändå kunde få dela på din smärta. Vi är så många som skulle ställa upp och ta lite var så att du slapp ifrån det.
/P

Postat av: Carina

Vi lider så med dig....Kanske får det dig att må lite bättre om jag säger att du har de trevligaste, mysigaste flickor som finns! Är så tacksam för att de ställt upp för oss! Sen fick vi höra på kursen att vi flamsar för mycket med hundarna. Vi skall vara hårdare. Sant! Men vi har dom ju också för att pussa på..... Och dom gör ju inte så mycket som är värt att skälla över....Hur skall jag kunna bli arg? Har nästan aldrig skällt på någon. Nu skall jag bli hård. Vem satsar på att det funkar?

2007-05-10 @ 19:09:25
Postat av: Siv Ödlund

Du är inte alls gnällig som du verkar antyda. Du får stå ut med så mycket mer än vi andra ens behöver tänka oss.Önskar som Pernilla att vi andra kunde ta lite var av ditt onda. Så att du själv kunde få slippa.

Kram från Siv!

2007-05-10 @ 19:14:35
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Lisen Lundström

Hej kompis.
Skönt att läsa några rader igen, sköt om dej så skall jag försöka hinna ringa i dag, tiden springer i väg och man hinner INGENTING, nu har Hanna kommit hem från Italien, Safir har blivit gigantiskt stor sa hon, ja han är nog det skitungen.
STAMTAVLAN KOM I FÖRRGÅR, gud så löjlig man är, men första uppfödda hunden, det kändes så gott, har ju inte velat regga in honom förrän kennelnamnet var klart, men nu är han på nätet Chadna's Safir of Doc, vet besiktad i går ua SÅ HIMLA SKÖNT.
Kram från oss
Lisen

2007-05-11 @ 07:21:50
Postat av: Pernilla Grauning

Du är väl verkligen inte gnällig. Fattar inte att du orkar bry dig om andra och andras hundar över huvud taget. hoppas verkligen att du kan må bättre snart. Idag åker lilla Kinna och tävlar agility på fastlandet. Hoppas att det går bra. Jag och amanda får ta det i höst, när Casper får börja tävla. Dom måste vara 18 mån för att tävla agility. Bra regel. Den 24/5 ska Prinsen (Casper) göra HD röntgen. Oj oj va man ska va nervös efter det.
Heja Kinna och Emelie kämpa väl, vi håller tummarna.

2007-05-11 @ 09:26:26
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Kattis

Hejsan Ulla-Britta!

Vill bara säga att jag tittade in på Pernillas blogg och OJJJ, vad lik Casper är sin far Melvin! Jättefin är han:)

Kram från mig

2007-05-11 @ 15:01:37
URL: http://www.lordcaalveerts.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback