Fredag en sovdag

Idag har jag sovit mer eller mindre hela dagen. Kunde inte somna i gårkväll...som blev natt och till slut morgon utan att det gick att somna, allt var bara jobbigt. Så först sov jag till 11.00 och drömde om en bekant som varit död i flera år. Han berättade hur det är när man dött så nu ska ni få veta:

När man kommer "över" så får man en ...typ en päls... såg ut som en riktig vargpäls. Den kan man ha och värma sig i eller så säljer man den och får pengar som räcker i 1-3 år. När jag frågade vad han gjort svarade han -sålde så klar! När jag sedan frågade om han hade pengar kvar skrattade han och frågade hur många år han varit död och det är väl typ 5 eller så svarade jag... -Ja, va tror du då? sa han och skrattade. Natruligtvis fanns det inga pengar kvar...smartskallejag!
Man kan gärna gifta om sig med någon annan när man kommit över till "andra sidan" så ingen ska inbilla sig att någon går där och väntade... -Oj, tyckte jag, det är nog många som tror. Det får man berätta för dem när de kommer tyckte han och ingen blir ledsen i allafall när de väl är här så det spelar ingen roll
(skönt å veta). Han la till att han skulle försöka vara modigare för han var en var en "feg skit" som han uttryckte det.
Har man sjukdomar ska man inte tänka att -Jag kommer att få dras med allt det onda även efter döden - för DÅ får man det... man ska "kasta" av sig allt sådant innan man dör.
Däremot så om man är elak i detta livet så får man lida för det i nästa!! Bra att veta, sätt igång och var snälla!!

Oj så mycket konstigt man kan drömma, det kändes nästan verkligt. Ja, vi lär alla få veta en gång om det är så eller inte, vet inte riktigt om jag tyckte det lät så bra. Vill nog hellre att det är bara vackert med en massa vita moln, blommor och philadelphiaost...som i reklamen med vitlök och örter...mmm....

Vad jag önskar mig mest av allt NU i detta livet är att få tillbaka orken. Jag orkar inget, verkligen inget. Blir bara helt slut, kallsvettas och börjar må illa. Har varit nära att svimma flera gånger och nu är jag väldigt trött på detta, vill inte bara ligga och vila hela tiden. Nu när smärtorna börjat avta så vill man börja röra på sig och så går det inte.
Antar att det har med alla gifter att göra, kroppen blir väl utmattad av all skit. Men jag VILL INTE LIGGA.......jag vill göra saker både ute och inne. Orkar inte ens prata i telefon...och då är det illa. Sov hela eftermiddagen också tills Rolf kom hem. Då lyckades jag hjälpa till lite med maten och sedan "dök" jag igen. Sedan har det känts lite bättre och nu känner jag mig rätt okej, bara lite kallsvettit och snurrig... ja, snurrigare än vanligt!

Ska väl lägga mig nu och i kväll blir det dubbel dos(har ord.av läkaren;-) att göra så om det är svårt) insomningstabl.så jag verkligen somnar. I morgon lördag ska jag vara pigg och kanske åka en tur i rullstolen. Lite frisk luft skadar ju aldrig, då kanske jag somnar ännu godare till natten utan piller. Skulle vara skönt!

Njut av era friska kroppar eller de kroppar ni har...vi får ju inte välja. Rör på er så mycket ni kan medan ni kan, man vet aldrig vad som händer. Säg inte SEN till allt, gör det NU! Trevlig helg!



Ett liten lördagskommentar - Jag har fått sova i natt och känner mig riktigt okej ännu så länge...klockan är bara 10.00 ännu men det känns lite annorlunda;-) så kanske, kanske har det vänt på riktigt nu.




Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Skönt att du mår lite bättre. Kinna har gått 4 lopp idag. Dom 2 första gick jättebra, några fel, men INTE diskad. Dom 2 sista började hon krokna och så fick hon syn på Susanne och ville gå dit. Jättebra gjort Kinna och Emelie. Det var den första officiella tävlingen för dom. Ni ska veta att det är så lätt att bli diskad i agility.

Postat av: Kattis

Hejsan Ulla-Britta!
Var på utställningen idag i Österbybruk där whiskey och Knatte fick var sina släta 1:or, men var gör det i detta sammanhang när man kan njuta av hundarna som man gillar:)

Såg även Nannes bror som bor i Alunda. Han är betydligt grövre än Nanne och hade mer päls än henne. Jag tycker nog att hanarna verkar ha blivit mer lik sin pappa Melvin och jag vet inte hur tikarna ser ut förutom Nanne som påminner mer om sin mor Klara :)
Vi gick upp kl.4.00 imorse och nu är kl.20.00 lite drygt och jag vill gå och lägga mig, men först skall jag ta in Matilda som leker med grannens barnbarn. Gud så trött man är och imorgon fyller min syster år- 40år! ÄVen hon lyckas komma till detta magiska streck;)
Vet Du vad jag gav henne (min syster alltså) i födelsepresent???? Jo en övernattning med spa och dess aktiviteter och en 3 rättersmiddag! För visst är det väl så att man tänker sig unna i framtiden med kroppsmassage, spa m.m men man unnar sig aldrig det själv utan tänker sen............

så typiskt......... sen och sen, när skall man vakna upp och verkligen göra slag i saken.
Nu ger jag detta till min syster i alla fall:)
Kan ju säga Ulla-Britta att jag saknade dig på utställningen:))

Kram

2007-05-12 @ 20:18:57
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Annelie

Jag hoppas innerligt att det är som du skriver...att de kanske har vänt på riktigt. Hoppfulla ord som jag önskar blir sanna.
Sitter här i toma lägenheten, tjejerna har fått flytta till päronen. Det gör ont och några tårar har fällts i seperationen. Jag hoppas att det är tillfälligt. Toffie skulle göra succe på hemmet om jag får ha med mig henne. Kan inte tänka mig någon bättre...sprida glädje hon gamlingarna. Pennie däremot, ja hon får leva pensionärsliv på landet framöver...det blir det bästa för henne. Men det värsta för matte & husse...

KRAMAR Annelie & Peppe

2007-05-12 @ 22:05:49
URL: http://www.sellgren.net
Postat av: Lisen Lundström

Helloj.
En kväll vid datorn det var länge sedan, men ack så roligt och vad mycket som händer där ute i världen.
Gud så läskigt om gubben du drömde om, tur som skutton man är snäll och vill alla väl"även om det nu inte kanske alltid låter så" du vet vilken respekt jag har för sånt där, fick rena rama gåshuden, en sak är säker jag vet vad jag vill bli i nästa liv, nämligen MOPS, det finns nog inga fyrbenta som så fullkomligt njuter av livet och ser till att få bo på 5 stjärnigt hotell, så skall jag ha det nästa liv, så skönt och vad go mat jag skall smocka i mej .

Sov så gott i natt tänker på er, nu däckar nog Klinte tanten vilket ögonblick som helst, med fyra snarkande mopsar så börjar det svida i ögonen.

Kram kram

2007-05-12 @ 22:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback