Trött lördag

Trött, trött...tröttast i hela världen. Vaknade trött och så rev jag mig på näsan så blodvite uppstod och då blev jag ännu tröttare...har redan sovit en extra stund och ska nu lägga mig IGEN... Gud så tråkig jag är!

Bonnie blir så bekymrad när matte inte vill vara som vanligt, hon följer mig som en skugga och kunde hon stötta mig fysiskt så skulle hon göra det. Hon har hela tiden koll på mig och lämnar mig inte om jag inte säger att hon får gå. Hon har blivit ännu mer passande på mig sista veckan igen och det gör mig lite mer orolig för lungan...känner hon något som inte vi vet ännu!

De använder ju hundar för att diagnostisiera lungcancer i tidigt stadium... Jag inbillar mig säkert som vanligt;-)

Nu ska jag lägga mig i allafall och lyssna på min spännande cd-bok OM jag nu inte somnar på engång, risken känns överhängande!

Min köttbit var god när jag väl började äta(i går kväll)...kändes inte som jag ville ha något men bara jag smakade så gick det bra sedan. Så kändes det med frukosten idag med, är nog inne i en "inte sugen på period" men de brukar inte vara så länge i mitt fall. Rolf och Siv var tydligen överens om att SSRK-maten var god - vildsvin. Rolf fick en härlig tulpanbukett (Dora ska INTE få äta upp den och inte Rolf heller...med tanke på vad Susanne skrev) och en and i keramik som tack för lång och trogen tjänst.

Solen skiner ibland men mest är det molnigt och blåsigt. Jag blir trött bara av att titta ut och se hur de räffsar intensivt överallt...tur man har giltigt förfall.

Sov gott!!....

Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Det var nog inte bara jag och Rolf som tyckte att maten var god i går kväll. Ägaren av stället sa nämligen något om att vi var ett gäng med matglada personer, när han beskådade de sorgliga resterna efter vår framfart.
Att Bonnie passar så mycket extra på dig behöver inte betyda något mer än att hon märker att du är svagare än vanligt och behöver extra mycket stöd.
Gör det du tycker är roligt och som du orkar, och låt bli att ha dåligt samvete för resten.

Kram från Siv!

Postat av: Ulla-Britta

Måste prova skriva här okså!

Okej Siv ...det är väl så och jag har bara lite...väldigt lite dåligt samvete för att inte hjälpa till med fagningen... -lite gotländska igen!
Har sovit flera timmar i stället ;-) mycket skönare. Dora har inte ätit upp en enda tulpan - men de är inte gula-dubbla, kan det ha med det att göra??

2007-03-17 @ 16:19:50
URL: http://www.kennelrindi.se
Postat av: Pernilla Grauning

Jag var förbi och tittade till Rolf och hans mamma. Det gick ingen nöd på dom. Dom jobbade på så bra. Vi hade varit på Hemse och handlat, så jag och hundarna gick hem. Fortsatte sedan till tupptorget, där hade motorcykel killarna just fått kaffet klart. Perfekt att få en kopp kaffe på halva vägen. Jag tackade nej till att dela en semla med Anders. Kände mig riktigt duktig. Anders behövde den bättre än jag.

2007-03-17 @ 17:04:18
Postat av: Katarina.Wedholm

Här snöar det idag och blåser. Jag som tyckte att våren verkligen var på väg:(
Idag är jag ledig och såg framemot att få vara ute och njuta av värmen och solen som varit under veckan, men blir inne istället med hundarna. Grabbarna här hemma skall titta på formel 1 snart så jag tittar väl i en god bok eller läser mer hundböcker vilket jag älskar;)

Inte då Ulla-Britta skall du ha lite dåligt samvete, nej NJUT av varje sekund! Du har redan jobbat in dom timmarna för allt arbete så dom har du tillgodo nu för att njuta:)

I Uppsala är det BANDY SM i helgen och idag söndag så är det killarna som spelar BANDY, vilket brukar vara enligt gammalt Bandyportfölj som innehåller kaffe och sprit= kaffekask. Det sägs också att dom har Bandyfrukost där det innehåller också sprit, men det vet jag inte om, detta har pågått i många år när detta SM kommer och det skall väl vara kult tror jag.

Nä nu skall jag fråga killarna och Matilda om dom vill ha fika;)

Kram från Kattis

2007-03-18 @ 10:06:52
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Lisen Lundström

Hej hopp där ute på söder.
Här har det varit kallt som skutton, och Gösta hadde absolut inte lust med en långpromenad i det vädret, han är skön den pojken, Filiph vill låna hem Eroz på prov, tycker väl att livet utan hund börjar bli väl tråkigt, så vi får väl se om lilla Eroz kommer att trivas på nytt ställe, tittar på benen varje dag och förundras att dom ännu håller, han är för go den lilla pojken, världens snällaste hund tror jag, men fan så mörkrädd, och det är ju då jag också så det kan ju bli lite komiskt i bland som du kan förstå.
Hoppas vi kan ses denna vecka om du orkar, så man kan få visa upp underverket.
OCH FÖRÄSTEN; NU HAR JAG DEFINITIVT FIMPAT FOREVER.
Ha en bra kväll kram från oss
Lisen

2007-03-18 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback