Torsdag och nu är det gjort igen!

Hej å hå! Nu har vi varit på "förgiftning" igen, jag och privatsköterskan Kristina. Vad den stackarn får ut av detta vet inte jag...på sin lediga dag... Ja, ja hon tyckte det var en toppendag, en dag till att få gå i affärer utan en suckande man i hälarna och så hittade hon 2 par snygga skor!! Jag vill också ha ett par, ska nog kolla nästa gång om jag orkar.

Hur som helst så har jag nu fått min sista behandling innan röntgen och läkarbesök ska ske för att få "domen" som jag säger och utvärdering säger min onkologläkare... Hon är väl lite mer saklig och jag känslosam eller hur man nu ska se på det hela. Hur som helst så ska jag få svar på om det hjälper eller inte. Om inte så finns det massor med andra varianter att prova så jag får inte ge upp även om det blir ett dåligt svar. Blir hur som helst inte lastgammal... Carinas mamma kanske kan får ärva en nyare modell om så där en 10-20 år eller så;-)) Hon verkar vara en riktig krutkärring som min egen mamma och pappa. Lite krämpor får man väl ha i den åldern...även om min 79 åriga svärmor verkar ha dåligt med det. I helgen räffsade hon trädgården, hela baksidan på 2 dagar utan att få så mycket som träningsvärk...och idag har hon varit här och passat hundar + putsat alla fönster i nedre våningen... oj säger jag bara om man var så pigg!!

Dora sköter sig och verkar må väldigt bra på sin semester hos familjen Åhlin. Lilla Tuffe ur senaste kullen har blivit stor och har röntgat höfterna med A som resultat och det är för er som inte vet det bästa man kan få = GRATTIS både till husse och matte + till mamma Klara & pappa Melvin...och lite till oss:-)

Kitty, jag ser fram emot att få baka banankaka till dig! Men du får gärna göra dina smaskiga muffins med jordgubbar...och vad det nu var mer - men vansinnigt goda var de!!

Nu ska jag lägga mig, känner att det sticker lite här och där i ben och händer. Tyvärr tror läkaren inte att mina "fingerproblem" kommer att avta utan tvärt om att de blir värre. Det är nerverna i fingrar och tår som blir förstörda av det ena av cellgifterna jag får. Om jag får allt för hemsk värk=värre än nu senast så får de avbryta och minska dosen inför evt.kommande behandlingar med just detta medel. Gör det nytta så kommer jag nog att försöka härda ut ett snäpp till.

Vätskan i lungan har inte gått tillbaka av vätskedrivande ännu men jag provar ett tag till innan jag säger ja till det andra alternativet med att "klistra" i lungsäcken ...låter jobbigt. De har äntligen fått en egen läkare på onkologen och hon är jättetrevlig, lätt att prata med och mitt i livet med småbarn så hon vet hur verkligheten ser ut. Hoppas bara att hennes barn håller sig friska, vård av barn är ju inte så poppis av en sådan som mig...jag vill ju att hon ska ta hand om mig om jag ringer eller kommer dit... Tänk att det alltid ska finns en hake med allt:-(

Ha ett bra liv, även denna helg...inga bråk varken mellan människor eller djur, det kan bli dyrt med
skilsmässa och så menar jag... - Njut av era liv!

Jag kanske inte skriver i morgon...är nog ute och kör rally på vägen här utanför. Skulle ni höra trafikvarningar för en grå/svart dåre så är det nog jag! Skulle det däremot vara i Hassela uppe i norrland då är det Birgitta Franzén, född 5207....nej, jag bara skojar, hon kör aldrig för fort med sin lilla egna skoter...den har motor och det har inte min modell...men hennes har nog konstanta bromar...det finns ju diken där uppe eller var det bara lös-snö....?? ;-)


Tack Kattis för ditt långa brev och stamtavlor(de är alltid intressanta) med planer för framtiden. Jag har också lite funderingar men det får vi ta lite längre fram någon förmiddag i solen om än på långt avstånd. Men telefonen är ju uppfunnen för att användas som vi brukar säga när "några" klagar över långa samtalstider...

Tack för alla besök ni gör här och alla tankar ni skänker mig, det värmer ska ni veta!! Kram från en som i kväll blev varse att Robert Aschberg och jag har en likhet... frisyren! image6

Tusen tack för alla kort, blommor, mail och telefonsamtal!!!!!!!!!
Nu kommer en ny priod när jag inte kommer att orka svara i telefonen

(misstänker jag om allt blir som tidigare
)lmen lämna gärna ett meddelande! Vill ni något speciellt så kan Rolf ringa upp, han får vara min telefonsvarare minst en vecka framöver .

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tankarna finns ju ständigt hos er därute på söder, hoppas du får en uthärdlig dag, solen skiner, och jag skall åka på stordurr till syrran som fyllt 40, och förhoppningsvis i dag få se huset FÄRDIGT???
dom har haft ett slit dom två, och med magen i vädret så har min kära syster inte orkat så mycket, och av storasyster har hon då inte fått vidare hjälp, jag har ju skälv bebis"fyrbent men endå" och sen 6 andra fyrbenta som skall ha sitt, gubben har kommit på undantaget han också förrästen, men han reder sej väl.
Så jag skall åka på fest, tänka på dej, och så hörs vi av, har haft långa mailkontakter med din kompis katarina som har två små ljuvliga knyten hemma, verkar kunna bli en fin vänskap oss emellan jätteroligt, tänk så mycket trevligt folk man träffar sen man skaffat hund, sen att dom då älskar Mopsar är ju ett plus i kanten förstås.

Kram Ulla-Britta och hoppas din helg blir uthärdlig, och att du får njuta lite av det fina vädret som utlovats
Lisen
Många kramar

2007-03-23 @ 07:21:43
Postat av: Marie

Hej U-B!
Nu håller vi alla tummar och tår för att utvärderingen blir positiv.
Hoppas ni får en bra helg och att du får må så skapligt bra att du orkar unna dig något. Något gott kanske...själv har jag dille på "polly" just nu..man har sina perioder..i dag ska Eva H bjuda mig på lunch, någon ostpaj skulle det bli och det är inte fy skam det heller och att få sätta sig till dukat bord =)
Var rädd om dig!
kram Marie

2007-03-23 @ 09:41:05
Postat av: Katarina.Wedholm

Ååååhhhhh, vad roligt att höra ifrån Dig Ulla-Britta redan. Jag trodde värken och allt skulle träda in samma dag, men vad skönt att DU får köra RALLY i helgen:D och njuta av solen och värmen som väderfolket har lovat:))

Hoppas verkligen att solen skall skina och värma så man får grilla ute på verandan och njuta av något grillat kött och värmen som solen kommer med:))

Vi skall på lördag åka till min syster och hennes kille som fyller 45år (du vet ju också Ulla-Britta att Brina bor hos min syster så jag lär väl kolla av Brina också), men Oskar vår son får stanna hemma och passa hundarna. Cecilia och hennes kille Micke åker till Stockholm där Micke bor för han fyller år på söndag så när dom kommer tillbaka till oss på söndagkväll så blir till att gratulera honom fast han fyller *bara* 19år, tänk när vi var 19år, fast jag är nog eller rättare sagt känner mig inte äldre än 27år:D

Valparna har nu blivit 3 veckor gamla och hu vad tiden går. Jag har tagit bilder på valparna, men sedan skall dom i bildbehandlingsprogrammet för att minskas ner och sedan ut på hemsidan, men jag jobbar på att få till detta;))

Ja, Ulla-Britta om du visste vad DU kan åstadkomma!!!
Nu har Lisen och jag mailat intensivt och redan *blivit* goda vänner och jag får sådana fina bilder på mopsar så man blir så varm i hjärtat! Jag har sagt till Lisen att skall jag ha en mops så får det bli från henne;) Eller visst var det så Lisen?!
Lisen och jag funderar på om jag skall komma över till Gotland och sniffa mops och vem vet.....?

DU Ulla-Britta gör så mycket gott runt omkring dig som du inte vet om, men som vi ser att DU ger och gör!!!!

Hoppas stamtavlorna kan studeras Ulla-Britta och Du får mer än gärna komma med förslag eller idéer:)

Igår när jag jobbade så fick jag en undersköterska som skulle gå dubbelt med mig ett par timmar innan hon gick hem och sedan några minuter efter detta fick jag en ny dubbelgångare som var läkarstudent och som gick 8:e terminen. Den killen Eric gick med mig i 4 timmar för att lära sig jobbet som undersköterska eftersom han skall sommarjobba som undersköterska. Det tycker jag är jättebra när läkarna har jobbat aktivt som undersköterska för då förstår man mer hur hela verksamheten fungerar och vilket jobb vi har. Toppen tycker jag:))

Sköt om Dig och kör försiktigt med rallyn:)
Njut av varje ögonblick och känn hur solen värmer!

Många kramar till Dig Ulla-Britta och skicka en hälsning till Rolf!

/Kram Kattis

Postat av: Kitty

mmm så gott med en massa kakor!! =)
Nu laddar jag och Texas inför lydnaden imorgon! Vet att ni håller tummarna för oss! Vi hör av oss så fort vi har fått resultatet! Och det kommer nog lite bilder också ;) Kramar!

2007-03-23 @ 21:11:43
Postat av: Anonym

Hoppas att du mår så pass bra att du hinner njuta lite av den förhoppningsvis fina helgen.

Kram från Siv!

2007-03-23 @ 22:20:55
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Marianne och Nemo

Hoppas att allt inte är alltför tufft den här gången Ulla-Britta. Vi kommer ner till Gotland till nästa helg, påskveckan och jag undrar om någon, är det Pernilla, Klaras matte, som kanske kan fixa till Nemo lite. Man kanske inte ska fråga sån´t här men man kan inte få mer än nej. Kämpa på nu Ulla-Britta, du vet att vi alla håller tummarna och tänker på dig. Stor Kram!

Postat av: veronica

Hoppas att du får en bra helg och får njuta av vår solen och du det är inte så dumt med en rollator att hänga på.
Sen får vi vänta på och hoppas på att efter att du gjort din rtg.att svaret blir positivt.
stor varm kram till er båda veronica!

2007-03-24 @ 21:18:03
Postat av: Lisen

Helloj i vårsolen.
hoppas din dag varit något så när, min dag har gått åt till dammsugning, och omvårdnad av mopsfisar,"KLOKLIPPNING" jag vet inte om någon varit med om det någon gång, men jag kan ju bara säga att det är en strid på liv och död, rätt komiskt med att vara rottweilerägare och lägga ner dessa klunsar och klippa klor inga som helst problem,
dom gule däremot lägger man inte ner hur som helst!!!!!!!!!!!!!med 4 st gula envisa små jävlar som alltid vet att dom alltid får ge sej, gav jag mej då i kast med detta denna sköna vårdag, för att återigen gå ut som segrare, men fanken vet hur länge, sen skulle nosrynkan ha sitt och öron tejpas, dampungen får tydligen leva med sina tejp i öronen, stackars lilla älskling, matte är utseende fixerad, och gullungen har ingen talan.
Gått en långpromenad har jag också gjort, måste ju gå ner alla gosaker jag åt hos min lillasyster i går, i barlingbo håller man i hop, tror hela bygden var där och firade min kära syster som äntligen kommit in i sitt älskade hus, och bara njuter av att snart få påskledigt och njuta av sitt morgonkaffe i ett enormt vackert kök, låter jag avis?????? inte ett dugg "JAG ÄR JÄTTEAVIS JAG VILL OCKSÅ BO PÅ LANDET" dock vill jag inte gå med magen i vädret, den delen var avklarad för många år sedan.
i morgon blir det utställningsträning för lilla Safir, han skall på utställning i Maj i Åseda, så nu blir det att ligga i hårdträning, han verkar nämligen vara lika envis som dom andra gula gullungarna, så vi får hoppas han har en bra dag då det beger sej.
klockan skall vridas fram och jag som skall flyga till stockholm Måndag morgon upptäckte att då måste jag opp en hel timme tidigare, så hemskt, jag som tycker jag har tidiga mornar nu med kl som ringer 5.30, sen skall jag på löneutbildning till Finland, så det blir tuffa dygn framöver och inte så mycket att hinna kolla din blogg Ulla-Britta, men jag hoppas du känner dej något så när, och kanske kan ringa dej när jag kommer hem.
kramelikramen från gräsänkan i klinte som har gubbe och hund ute i buskarna i natt hårdträning inför slutprovet, söte tid måtte det gå vägen, vilket slit för att kunna få dessa bruksmeriter, nej tacka vet jag Mops gud så enkelt allt är, vad är en kloklippning mot en natt ute i minusgrader eller ösregn???
Kram kram

2007-03-24 @ 22:33:05
Postat av: Pernilla Grauning

Klaras matte kan gärna fixa till Nemos frisyr. Fast jag kom just på att är det helgen som kommer, så är vi i Paris. Åker fredag morgon 30/3 och kommer hem tis natt 3/4.

2007-03-25 @ 20:51:26
Postat av: Eva Agåker

Hejsan!
Här kommer en solig vårhälsning från Dalarna. Vi har börjat vår utesäsong och Brindi är är "vårtokig" och har fullt upp med att leta upp vartenda sorkhål på tomten, när hon jobbat klart ligger hon i solen och sover på terassen. I valplådan är det lugnt än så länge, men snart blir det livat värre. Brindi är så nyfiken på de små (fast de är inte så små som man tror en Whippetvalp är).
Kommer snart med en rapport från vår jaktträningsdag i april.
Många varma hälsningar från Eva och Brindi

2007-03-26 @ 11:34:27
URL: http://www.signwills.com
Postat av: Pernilla Grauning

Hoppas att du mår bättre snart. Förstår att du är dålig, eftersom du inte har skrivit något på några dar. Tänker på dig, men det hjälper väl inte. Hör av dig, om du vill ha sällskap.

2007-03-26 @ 15:28:44
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Marianne och Nemo

Hoppas att du skriver snart igen Ulla-Britta. Det blir en vana att kolla in här och se vad som händer med dig. Sköt om dig. Bara kort till Pernilla också. Vi åker hem från Gotland på påskdagen så ring gärna mig om du har tid med Nemo. 070-691 6701

Postat av: Marianne och Nemo

Hoppas att du skriver snart igen Ulla-Britta. Det blir en vana att kolla in här och se vad som händer med dig. Sköt om dig. Bara kort till Pernilla också. Vi åker hem från Gotland på påskdagen så ring gärna mig om du har tid med Nemo. 070-691 6701

Postat av: Marianne och Nemo

Hoppas att du skriver snart igen Ulla-Britta. Det blir en vana att kolla in här och se vad som händer med dig. Sköt om dig. Bara kort till Pernilla också. Vi åker hem från Gotland på påskdagen så ring gärna mig om du har tid med Nemo. 070-691 6701


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback