Måndag 12/3

Idag är det en alldeles vanlig måndag, ganska tråkig...eller igentligen inte. Har varit och fått mitt dropp + provtagning och det gick bra. Sedan åkte vi till bageriet (jag och Kristina) där vi inhandlade varsin god kletig sak till kaffet(har vi inte berättat för Rolf...våran hemlighet...onyttigt) men vi bestämde oss för att "förrådsdörren" var skönaste stället även idag;-)
Vi satt säkert där i 1 tim och jag känner inget i ansiktet av solen så det kan inte vara så att jag är superkänslig för sol för då hade det säkert märkts. 

Men efter det var det sovdags, i drygt 2 timmar sov jag...otroligt och hade jag inte blivit väckt hade jag sovit längre. Det är faktiskt lite jobbigt att jag blir så trött och jag kan bara inte hålla mig vaken. Skulle vilja göra något mer på dagarna men det finns ingen ork till det. Tänk om vi skulle ha haft valpkull...hemska tanke, vem skulle fått ta hand om dem. Jag skulle med bästa vilja i världen inte ha orkat göra det.
Nu känns det som jag håller på att somna igen...men nu får jag inte för då går det inte att somna när det är dags. Jag kanske har fått sömnsjukan...det finns ju någon läskig sjukdom där de bara somnar helt plötsligt oavsett om det står, går eller sitter. Fast det är väl tråkigt nog naturligt i min situation, även om jag inte vill inse det. Har så mycket jag vill göra och så hinner jag inte mellan sovanfallen!

Nu ska jag ha lite kvällskaffe så att jag håller mig vaken någon timme till. Skulle behöva göra en massa rättelser och annat på hemsidan men det får bli en annan dag....natt, kanske är piggare på nätterna...har inte provat.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Åh, va gott det lät med en sötsliskig sak att äta. Klart att du är trött. Jag anses som fullt frisk, men skulle gärna sova middag varje dag. Casper har blivit så snabb på agilityn, så att långa tunneln trasslade ihop sig. A- hindret ska ha ta flera ggr innan jag hinner stoppa honom. Han är en skön prick. Synd att du aldrig får tillbaka honom :-)

2007-03-12 @ 21:45:57
Postat av: Siv Ödlund

Jag hoppas att du får många fler soliga och varma dagar som den vi har haft idag! Ser också att vårblommorna börjar titta upp ur rabatterna.
Nu i kväll har jag varit på lydnadskurs i Hemse (tävlingslydnad). Skulle egentligen ha anmält det lilla monstret Kajsa till en vardagslydnad, men skrev fel. Så jag har "dammat av" gamla Smurfi istället, och gissa om hon tyckte att det var kul. Så det kanske t.om. blir någon lydnadstävling med den gamla tanten här framåt våren/sommaren.
Men just nu är jag mest upptaget med förberedelser för majutställningen. Så den närmaste tiden kommer jag väl i vanlig ordning att vara smått hysterisk över allt som jag tror kan gå fel, och deppa ihop över folk som ringer och skäller fast jag gör mitt bästa.
Men jag ska försöka ta mig i kragen och påminna mig om att det är en världslig sak. Jag har ju i alla fall förmånen att få vara frisk.

Kram från Siv!
Ps. Nu ska det bli spännande att se om jag misstänks för Spam igen, som jag blev igår och en gång tidigare. Så att jag får koda in mig. Ds.

Postat av: Lisen


Helloj gumman.
Åter en fantastisk vårdag, var ute i omgångar i går em i det underbara vädret, hadde Safir ute på gräset en stund, nosen nere i backen han tyckte det var så spännande, tills han skrek till och fick in sitt tryne i en buske, då var det fru Lundström som raskt tog in det lilla pyret har haft tilltäckligt med ögonskador på mops, så nu är det Öb som gäller och kompostgrindar och bygga hage ute på nyklippt gräsmatta typ golfbana så var det väl fanken om jag inte skulle slippa ögonskada på detta lilla pyre.
Det verkar som ögonreflexerna börjar komma vid ca 6-8 månader så det blir väl KARANTÄN fram till dess, hur man nu skall få till det på dessa vilda små varelser.
Hoppas du får en bra dag, skall nu snart gå hem från jobbet, och ut i detta underbara väder och bara njuta.
Kram Lisen

2007-03-13 @ 10:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback