Söndagmorgon

Igår åkte vi på utflykt till familjen Åhlin och hämtade Dora. Tog svängen förbi "sparrisstället" på vägen hem. Efter det sov jag bort några timmar av den soliga men blåsiga dagen.
Senare på kvällen var tv-n bokad av herrn i huset, Sverige-Danmark fotboll. SKIT, vem orkar sitta och titta på en hög med dårar som kutar runt på en gräsplan letande efter EN boll...ge dem varsin, springer runt som yra höns åt alla håll. I varje ände står en ensam stackare som helt måste vara på väg att förlort förståndet för han inbilar sig att han ska fylla ut hela detta gigantiska hål med sig själv... Endel har han problem med sin självbilden eller så har han storhetsvansinne!

Jag skulle bara ta lite ost och kex sen gå upp. Hur som helst så blev jag sittande, pratande (med Mariell)i telefon medan Sverige "drullade" in mål efter mål...fula mål...såg ut att bara råka hamna där i "hålet"...den Danske hade nog somnat eller så insåg han hur liten han var. När jag slutat prata står det 3-0 till Sverige och jag säger då
-Skulle vara mycket roligare om de andra fick lite mål också så det blir lite spännande. Fick en konstig blick från Rolf och jag förstod att det var ju helt fel kommentar. Men så händer det, Danskarna gör 2 SNYGGA mål och så ett till!! Oj, nu står det helt plötsligt 3-3 och Rolf säger surt -Nu är du väl nöjd och glad!! Det låter precis som om det var MITT fel att de just gjort mål.
Men då händer det, jag ska just lyfta min tunga rumpa ur soffan när en spelare slår en annan med knytnäven i magen och domaren börjar gräva i bakfickan efter ett kort...RÖTT(vilket brukar vara färgen för stopp i andra sammanhang så jag antar att det betyder något allvarligt även här)och då rusar en huligan...eller dansk in på planen och slår till domaren. NU sjunker jag djupt ner i soffan, det här är ju riktigt spännande...Helt plötsligt har JAG massor av åsikter och kommentarer om både det ena och andra som värsta experten. Vad är nu detta?! Jag som knappt tagit i en fotboll vem är jag att ha åsikter om deras spel, uppförande... Herregud vad händer, jag har förvandlats till en besservisser som tror mig ha någon som helst rätt att dömma dem. Jag vet ju knappt hur spelet går till och ännu mindre vad som krävs av allt runt omkring. Men åter igen så bevisare det bara att de som sitter(i det här fallat -jag)vid sidan av har väldigt lätt för att bli just EXPERTER.
Jag har gått i fällan, dragits till våldet. Inte ett dugg bättre än på 1400-talet, då gick de för att se halshuggningar och nu stannar jag i hopp om lite spänning vad gäller en boll, om den ska få rulla eller inte och om det ska bli bråk! Har vi inte kommit längre i vår utveckling? Tydligen inte jag i allafall även om jag trodde det.

/Kanske ska tillägga att jag lider av bollskräck. Både vad gäller stora som små bollar. Badbollar är mjuka och goa, dem kan man kasta "gris" med;-) spelet där man stavar/kastar sig fram till olika ord.

Kommentarer
Postat av: Kitty

hehe, det var en dramatisk kväll ;) JAg hade ingen aning om att det var fotboll tills vi stod utanför puben vi skulle till och den var abonnerad för att det var fotbollskväll :P
Idag satte vi ut termometern på altan när vi solade, den slutade på 36,7grader! i solen då ;) helt GALET! Vi tog hundarna och gick och badade ;) det ända vettiga man orkat göra idag i denna sommarvärme! Kramar på er!

2007-06-03 @ 18:48:36
Postat av: Marianne och Nemo

Näe Ulla-Britta! Nu har du verkligen missat något. Fotboll på lite högre nivå är skitkul och spännande att titta på även om det igår blev lite väl "spännande". På onsdag är nästa kvalmatch, Island - Sverige så den måste du kolla på med Rolf. jag har för någon dag sedan återvänt till de levande efter en fasansfull maginfluensa men när jag i min ynkedom tänkte att detta är väl ingenting i jämförelse med vad du får gå igenom stup i ett så jag slutade nästan att tycka synd om mig själv. Men det var tur det kom nu för
om två veckor åker hela familjen till Paris en vecka. Nemo ska vara på pensionat då. Blir lite semester för honom också på sätt och vis. Verkar vara ett bra ställe, har fått det rekommenderat av två.Skönt at sommaren har återvänt nu och hoppas att det håller i sig.

Postat av: Pernilla Åhlin

Tack U-B. Nu vet jag vad som hände i går på fotbollsidan. Såg stora löp på kvällstidningarna, men vem orkar och har intresse att bry sig? Jag visste att vi har mycket gemensamt, men att också detta "bollointresse" hade sina gemensamma band mellan oss, visst jag inte. När jag en gång i urminnestider gick i skolan och det skulle spelas fotboll, satte de mig som back, där sabbade jag minst för laget! Nej bollar är till för att kastas till hundar. Små och gula, det gillar Puma. Eller möjligen en punkterad läderkula.
/P

2007-06-03 @ 20:28:56
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: Pernilla Grauning

Vad är detta???????????? Tror att jag går in på en hundsida, men inte. Nu är det fotbollscitat här. Hjälp! U-B måsta vara jättesjuk, jag har inte fattat det förrän nu. På söndag är det kursavslutning för mig och Casper. Vi ska VINNA!!!!! Sen är det träningstävling i agility. Jag kör hoppklassen och Amanda kör agilityklassen. Casper får inte tävla förrän han är 18 mån. Vi väntar förresten på han HD röntgen resultat. Usch, vad jag är nervös över det. Ha det bäst allihopa! Ta hand om livet!

2007-06-03 @ 21:29:03
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Siv Ödlund

Jag tittade faktiskt på HELA den berömda matchen. Lasse satt på övervåningen, sade att han skulle komma ner "snart". När det stod 3-0 till Sverige så sade jag till att nu borde han verkligen komma ner och titta. Vilket han gjorde, varpå Danmark i ganska snabb takt gjorde 3 mål, då gick Lasse upp igen, och vad som hände sedan vet ni ju.
Jadu Ulla-Britta, vi är nog rätt djuriska allihop, inte heller jag kunde undgå att känna att det var lite spännande med skandalen.
Kram från Siv!
Ps. Lycka till med kursavslutning och träningstävling nästa helg Pernilla! Jag jobbar tyvärr så jag kan inte komma och titta.Ds.

2007-06-03 @ 23:27:05
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Maja

Började undra om jag hamnat rätt när du skrivit om fotboll... ja du säger ju att du blivit virrig! Men till och med Fredrik undrade igår om matchen skulle gå i repris, och då måste det va något utöver det vanliga! Giggie o sven får hålla sig hemma eller inte hemma på onsdag för då spärrar polisen av runt deras hus för sverige-island. det ryktas om extra polisbevakning till den matchen på grund av danskarna. Blir väl kaffetält för poliserna på innergården igen. Själv ska jag på hanboll sve-dan i växjö på onsdag, åt bildbyrån. Dagens migränattack är typ över nu så jag ska ta tag i antonias bilder så hon kan skicka tackkort.
Kram kram, Fredrik hälsar!

2007-06-04 @ 21:01:52
URL: http://www.majajakobsson.com
Postat av: Lisen

Hej Ulla-Britta.
Inte hört av dej på några dagar, och blir alltid lite orolig, det är ju varmt som skutton för både folk och fä,så jag kan tänka mej att du inte har haft det så lätt.
Min hemsida är nu klar och jag blev mycket nöjd, skall visst lära mej att blogga också så mellansonen tycker morsan blivit riktigt modern, vi får väl se när bloggen dyker opp.
Nu skall det ut och rensas ogräs, om man nu orkar i 30 grader.
kram från oss

2007-06-06 @ 08:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback