Regnig torsdag

Ja så har man då sluppit dagens behandling, sovit i stället...av oro för att det inte var rätt att välja bort sista behandlingen för denna gång... rätt eller fel...ja det får vi veta i slutänden. På måndag ska jag få göra skallröntgen och ta blodprover för att säkerställa att det är rätt piller jag får+lite vanliga blodvärden. Har legat lågt hela tiden i allt utom blodkroppar vita och röda som hållit sig på bra nivå hela tiden. Men nu ska jag bli pigg som en nötskrika...nötkärna eller vad det heter. Läste om biverkningar och då vet jag inte om det låter så mycket bättre men hoppas de inte stämmer, jag brukar ju inte stämma efter bruksanvisningen.

I morgon ska Birgitta komma på besök, i tisdags var Eleonore här från norr på ett snabbesök. Till helgen kommer Lina och hennes Thomas så nu börjar det likna sommar här. Det är så skönt att få(förhoppningsvis)känna sig pigg när vi får folk i huset. Till veckan kommer husvagnsmaffian...det ska bli såå kul, många vovvar blir det också så vi får hoppas att regnet kan avta lite i allafall.

Förut har man dansat regndans och försökt med böner till högre makter om att få lite regn men tydligen blev det lite för mycket och alla meddelanden kom tydligen på en gång och lite sent... för nu kan det räcka. Tror inte bönderna heller är glada, de skulle fått det några veckor tidigare. ALDRIG är vi människor nöjda!! Mina pelargonior börjar blomma och ser i allafall nöjda ut ännu så länge, men lite sol skulle inte skada. Hörde på radion att Visby hade sol mitt på dagen men i Alva lyste den med sin frånvaro.

Hundarna tycker jag är jättetråkig som legat så mycket denna vecka men det kommer liksom efter när man haft kul hela helgen. Fick träffa lite trevliga Klara barn från hennes sista kull, både Emil, Stella(som är vackrast i värlen...enligt mig och matte Carina)Casper och Ajax som kom förbi en stund. Han skulle till frisören innan han ska flytta till fastlandet med familjen, tråkigt men jobben styr över de flesta. Emil är en stilig herre från Uppsala...nästan, och han var bara här över helgen med matte och husse. Det är så roligt när de kommer så man får se dem i levande livet även om kort också går bra.

Nej nu brinner jag upp i vänsteraxeln...får sluta skriva. Kommer kanske med en kort rapport i morgon igen.

Kommentarer
Postat av: Marie

GRATTIS...Grattis!! till utställningsresultaten, avelsgr. mfl. Kul att du orkade åka och vara med lite.
"Regnet det bara öser ner"...här i sörmländska bygderna också...håller med om att det behövs lite varma solstrålar...på något vis går jag fortfarande och väntar på den varma vackra sommaren =)
Hoppas du kommer att må lite bättre framöver och att det går bra på månd.
Det är du och charlie som ska plåtas nästa vecka...hans HD-plåtar blev inte bra och på något vis kände jag det på mig... när jag såg bilderna...så..favorit i repris!! en "andra fylla" blir det i alla fall för Charlie-pojken =)
Jobbar i helgen och ska snart in i duschen så att man kan vistas bland andra människor =) En tuff helg men är ledig en hel vecka efter den här helgen..vilket jag ser fram emot...kanske skulle man inviga ledigheten med en så inspirerande och vad det verkar god.. jordgubbstårta som ni gör =)
Ha det gott! och var rädd om dig..hälsa Lina & co och gratta!!
Kram Marie

2007-07-07 @ 10:12:30
Postat av: Carina

Hej världens bästa uppfödare!
Håller verkligen med de andra Rindi-hundägarna!! Det var så roligt att träffa alla. Och tack gode Gud för Pernilla och Lina! Stella ÄR vackrast i världen! Jag är så stolt över henne och de andra i avelsgruppen! Jag skrev till Frallans uppfödare och var så mallig så hon undrade om jag nånsin kommer ner på jorden igen. Vi skall till Ransäter och ställa ut i slutet av juli, till Ronneby i mitten av augusti och till Öland i början av september. Hoppas att jag kan visa Stella som hon är värd. Jag skall göra mitt bästa. Även fastlänningarna kan ju behöva se världens vackraste springer.....
Hoppas, hoppas att du får må lite bättre i sommar!Roliga besök brukar få en att må lite bättre.
Kramar!

2007-07-07 @ 12:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback