Filipstad

Vi kom i väg på våran semester - härligt. Nu har vi träffat några av släkten och vännerna från förr och nu. Det är så trevligt att vara hemifrån när man har varit klistrad där i 6 månader minst. Vädret kan man hittills inte direkt klaga på även om de flesta verkar göra det. Men så länge det inte regnar hela tiden så får man väl var glad tycker jag. Här har faktiskt solen tittat fram de flesta dagarna hittills men det skulle väl enligt tv bli sämre med det men de ha i och för sig inte haft speciellt rätt i sina "gissningar" förrut så det kanske blir så även i fortsättningen.

Min venportsoperation som jag gjorte innan vi reste gick bra och hela min övre högerdel har skiftat färg dag från dag...idag är den mörkt gul med lila slingor..jättevackert! Börjar kanske blekna lite nu, farbror doktorn var allt väl hårdhänt när han puttade in "mojängen" men förhoppningsvis håller det nu när det är så välgjort.

Annars mår jag rätt bra. Har känt mig lite bakis idag efter en fin stund på en herrgård här - Hennikehammar-  igår. Vi blev bjudena på lunch där av goda vänner från Solna, det var gott och mycket trevligt. Mot kvällen bjöd vi på en ostpaj här innan de åkte tillbaka till sin stora stad. Det blev ändå en timmes sovstund för mig på eftermiddagen och det var bra annars hade jag nog varit totalhaveri i dag. Jag klarar inte så mycket som jag ibland luras tro av kroppen. Men nu orkar jag inte sitta här på pinnstolen i mitt gamla rum...det var fasen vad kontorsmöblerna har gått framåt i utvecklingen. Ha det bra alla mina vänner och ni andra!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hej!
Usch vad jag saknar Gotland och all den underbara gemenskapen i Alva!!! Det blir bara så tomt ett tag efter. Soligt och härligt har vi haft det. Hundarna har trivts tillsammans. Lucas har ju haft fullt upp med damerna så han ligger mest och slöar nu. Assar saknar sin syster yster, Lea. Alltså, de är ju lika som bär och hade det så roligt i en och en halv dag! Tur att Frändeforsarna kom och hade Matilda och Humlan med sig. Assar och Matilda gillar varandra jättemycket. De brukar ruscha omkring när vi träffas. Hon har spring i benen den damen. Humlan brukar också springa med så klart om hon inte har något annat för sig förstås. De andra damgänget brukar mest titta på ungdomarna när de har kul. Ja vad vore livet utan hundar?
Det var så härligt att se att du var så pigg emellan varven. Och så skönt att ni kunde åka på semester för det behövdes ju när husvagnsmaffian varit på besök!!!
Massor av kramar till dig och Rolf

2007-07-22 @ 22:05:44
Postat av: Eva Agåker

Hoppas ni får en riktigt härlig semester, det är skönt att komma hemifrån
men även underbart att komma hem!
Brindi, numera 3 år, skickar en stor hälsning.
Eva

Postat av: Siv Ödlund

Hejsan!
Vad skönt att du kom iväg på semester, och orkar njuta av den också.
Vi är på Öland just nu (regnar).
Tyvärr blev vi tvungna att åka hem en sväng i söndags, och avliva Tjorven som blivit akut sjuk.
Det känns tomt, men nu är vi i alla fall tillbaka på Öland igen och njuter av regnet.
Kram från Siv!

2007-07-24 @ 19:31:45
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback