Onsdag-Alla hjärtansdag

Oj så var det redan onsdag...tror jag väl, jo det är onsdag. Man kopplar eller jag i allafall alla hjärtansdag till en tisdag...hur kan det ha blivit så?! Hur som helst så känner jag mig bättre och bättre!!! Vilket är en hjärtekänsla som värmen. Det sticker och bränner i vissa leder och på huden som om man fått en brännskada så byxorna åker av ibland för jag klarar inte trycket från tyget. Men det känns ändå mycket bättre än den vansinniga värk som torterade mig i helgen, det var bara så hemskt. Mycket värk har jag haft i min rygg och nacke genom åren men detta var outhärdligt, man visste inte var man skulle ta vägen. Har ju hört att cancersmärtor kan vara hemska så jag hoppas verkligen inte det kan bli värre, för då får de söva ner mig!
Idag vill jag skicka en speciell hälsning till min vän Lisen som fyller 50 år idag!! Hon firar inte...men en hälsning här kan man väl få skriva i allafall. Hon sitter väl där hemma med familjen, sin lilla mopsbäbis som bara är 2 veckor och myset -HOPPAS JAG- Hoppas Peter bjuder på en god middag, han är ju duktig i köket din käre man:-)
Nu ska jag gå ner till vovvar och ta mig lite frukost. Alla tider flyter efter hur och när man kan sova. Igår var Pernilla med Klara och Casper här med ett par goa varma strumor till mig, idag kanske Marielle kommer ut en stund från Stenkumla om jag orkar. Det är kul med besök men jag känner att det får inte bli fler än ett om dagen för då tar kärringen slut.
Även om man bara ligger på soffan så vill man ju ändå vara "vaken" när man har besök och även det tar på orken. Men ni får inte tro att jag INTE vill att ni ska komma för det vill jag, bara jag orkar.

Tänker införa kram och ta i handföbud också så kanske man klarar sig bättre från ev. smittor. Jag blir lite nojjig när jag tänker på alla förkylningar som tydligen härjar, får jag något sådant så blir behandlingarna uppskjutna och det har jag inte råd med. Så känner ni er det minsta kanske på väg att bli sjuk eller att näsan just har börjat droppa så vill jag bara prata med er i telefon.-) Då träffas vi en annan gång. Alla förstår nog men det kan ju vara lätt att glömma. En gammal förkylning är ju som bekant inte lika farlig!
Nej nu var det verkligen frukostdags-blir nog en liten avocadomacka och te! Låter väl gottigt...om man gillar avocado förståss.

Ha en mysig Alla hjärtans dag eller en alldeles vanlig skön onsdag! Kram (utan nojjig droppsmitta)

Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Låter skönt med fler positiva rapporter från dig. Jag ska definitivt hålla mig borta tills jag vet att jag själv och omgivningen är frisk. Men jag kanske ringer någon dag. Nu ska jag först ut med hundarna och sedan iväg till möte på jobbet.

Många kramar från Siv!

Postat av: Lisen

Tack du goa människa som orkar bry dej om andra.
Sitter här med min fam utom mellan sonen John som jobbar i Stockholm, myser med lilla Mopsfisen Safir, som fått ögon och fått börja smaka på köttfärs och det var ju mums, familjen samlad en lugn och skön årsdag precis som jag ville ha det, Många rosor har jag fått av min fam, och Kennelnamnet betalt, vilket det nu blir, hoppas det blir Chadns's som är ett indiskt namn för kärlek, ligger väl just nu i brysel för allmän beskådning.
Tänker på er där ute i Alva, tårta finns det i massor om du blir sugen.
Kram från oss alla här på Åbrogatan 15

2007-02-14 @ 13:00:19
Postat av: Annelie

Skickar en stor kram så här på alla hjärtans dag! Blir så glad av att läsa att den värsta smärtan har släppt.

Kram fam Sellgren & en puss från Pennie & Toffie

2007-02-14 @ 15:21:22
URL: http://www.sellgren.net
Postat av: Anna-Lena

Hej!
Massor av kramar på alla hjärtans dag! Va skönt att höra att det känns bättre nu!
Jag har precis kommit hem från jobbet, kissat hundar i trädgården. Ska snart ut på promenad men måste bara kolla vad du skrivit i bloggen. Synd att vi har så långt till varann. Älvängen - Alva, det är ju några mil...Men jag tänker på dig varje dag. Vilken tur att det finns datorer, bloggar, telefon och sms då känns det inte allt för långt bort iallafall. Nu ska jag ta en långpromenad med mina älskade fyrfotingar, Lucas och Assar. Sedan blir det kaffe...
Kram!!!

2007-02-14 @ 15:25:20
Postat av: Kitty

Hej å Hå! Dag för dag de blir lite bättre! sköööönt hoppas de håller i sig! Vill bara skicka en kram till hela familjen och naturligtvis alla vovvarna på alla hjärtans dag! Kramar från Kitty och Texas!

2007-02-14 @ 15:57:31
URL: http://www.ipbolaget.com/users/ce03049d/
Postat av: Gunnel och Lennart

Hej kära Ulla-Britta!
Vi tänker ofta på dig och undrar hur du har det. Nu har vi hittat din blogg och har kunnat följa den gångna veckan. Det gläder oss mycket att du börjar hämta dig från den tuffa behandlingen och vi beundrar din mentala styrka. Nu har du klarat av den första kuren och de följande blir säkert lättare
att klara av. Vi håller tummarna för dig och sänder dig en varm alla hjärtans kram. Hälsa Rolf och vovvarna.

2007-02-14 @ 17:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback