Fettisdagen

Så står det faktiskt när jag slår upp ordet, fettisdagen! Så ät nu så många bullar ni orkar för sen blir det svält...fasta alltså...för det är väl så NI gör!? Inte jag, skulle aldrig orka - fasta alltså. Har gjort det flera gånger i mitt yngre liv men har lovat mig själ att ALDRIG göra om det.

Här snöar det lite både ute och inne idag...inte mjäll men hår. Jag har nog börjat tappa vinterpälsen! Ska nog klippa mig kortare nästa vecka om det finns något kvar att klippa då. Håravfallet verkar öka i mängd, bara från i går så är det mycket mer idag. Men skit samma, det ska nog av och jag grät en skvätt över det i natt när jag skulle lägga mig. Drog med fingrarna igenom och hade fullt med hår i handen...en konstig obehaglig känsla. Man kan inte fatta att ALLT ska av, inte bara lite utan allt. Den som tror att man kan förbereda sig tror fel, det går inte! Jag har försökt, men det är något så främmande och skrämmande när det väl händer. Man ser andra hårlösa och tycker att -Stackars dom...så kommer jag också att bli. Sen när det börjar hända får man en sorts panikkänsla, som om man bara rusar emot något som man inte riktigt vet vad det är...
Hur som helst så kommer det att bli mycket jobbigare än jag trodde, det känner jag.

Peruken har kommit och ska bara provas...BARA provas, ska ringa och boka tid...men jag VILL INTE..blundar jag så kanske det försvinner.

Idag måste jag laga mat(svärmor har inte ringt och bjudit oss idag), blir nog soppa för då kan jag motivera inköp av Semlor bättre;-) Gäller att vara smart. Rolf som jobbar hårt kan ju inte bli mätt på bara soppa...men en Semla till efterrätt så blir han mätt i magen.  Jag behöver ju inte fylla på min mage men det skulle ju vara oartigt att bara sitta och se på medan han äter, eller hur!

Nu ska jag ta lakan ur våra sängar och lägga i tvättmaskinen - dagens stora arbete, bädda rent. Något mer kanske vi kan plocka in i mitt tajta schema...men bara kanske. Jag får inte bli helt slut så jag inte orkar laga maten och äta den...(semlan).

Kommentarer
Postat av: Kent W

När håret växer ut igen så brukar det vara bättre än det som ramlade av. :-)
Köp en semla du, då slipper jag det.

2007-02-20 @ 14:17:00
Postat av: Birgitta

Jo ät du semlor! Här uppe i kylan (17 grader) blev det soppa och två muffinssemlor var, och sen middagsömn i soffan. Så ät och njut och sov sen i soffan.
Hälsningar från Hälsingland

Postat av: Siv Ödlund

Hej Ulla-Britta!
Jo, semlor har vi ätit idag, men jag hoppar över det där med fastan.
Det lär dröja lite till innan jag kommer på besök. Lasse är visserligen frisk. Men nu är Jesper förkyld och har varit hemma från skolan i två dagar (fast i morgon ska han gå igen).

Kram från Siv!

2007-02-20 @ 20:49:27
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Annelie

när vi väl fick för oss att äta semlor, var de slut i affären...kanske det faller oss in att gå ner till affären i tid i morgon, eller inte...

Hoppas att du fick din efterlängtade semla...

& du jag vet inte om det är en tröst eller ej, men till och med Britney har numera bar hjässa...=)

Stora kramar från Norr

2007-02-20 @ 21:31:02
URL: http://www.sellgren.net
Postat av: Lisen

Gud välsigne Donnergymnasiets bagerilinje som har koll på alla viktiga dagar, så jag klämde i mej 2 semlor, och av någon underlig anledning finns det semlor kvar i dag, så det verkar som DAGEN I DAG ÄR RÄDDAD DEN OCKSÅ.
Kram Lisen

2007-02-21 @ 07:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback