Röntgen

Nu är man röntgad med kontrastvätska och det gick bra -de fick i nålen på första försöket!! Det är första gången det gått, SKÖNT!!! Det brukar vara en stor jobbig grej, där både personalen och jag blir svettig. Hoppas det dröjeta gång! För det är inte roligt. De kom kutande med en värmedyna nästan på en gång när vi kom, för att de sett att det stod med stora röda bokstäver över mina papper att - Hon är extremt svårstucken!

Kristina hade som vanligt varit snäll och lagt sitt schema efter mina tider så Rolf slapp denna  gång och vi kunde få en tur på stan! Det blev en tröja...blus eller vad man nu ska kalla den, röd var en i allafall, EN TOMTE som håller upp 2 värmeljus...Rolf har inte sett den ännu fast det står på spiskanten...eller så har han sett men inte vill kommentera den...tycker säkert den är helt onöndig, men det är det väl inte?... Sedan blev det en julklapp till Rolf men det kan jag ju inte skiva om här för det händer ju att han läser efter att Rune bannade honom för att han inte hade någon koll;-)


En strykhjälp som Marie skiver om kanske vore något, får nog ta och kolla vad det är för något. Stackars Pernilla som dragit ut en tand, men tänk på Toffi som drog ut många...undrar om hon fick någon smärtlindring efteråt....och Lisen, det finns förhoppningsvis ett liv efter jul också så stressa inte vi kan höras efter jul när du kanske har det lite lugnare.Hänga en tomte över skrynklorna kunde vara en bra idé om det bara vore på ett eller två ställen men nu handlar det om meter...får nog bli julgransglitter i stället....men det skulle nog bli snyggt, lite mycket glitter kanske...


Ja, glitter eller inte så mår jag väldigt bra nu men lite snurrig och konstig..are än vanligt. Funderade på att sluta med mina nya piller i går för att jag har trögt att tänka(ja det har jag ju haft länge...jag vet), blir väldigt trött, sover extremt hårt, får  ofrivilliga muskelryckningar, torr i munnen...extremt torr, snurrig i huvudet, känner mig nästan onykter(nja, nästan lite skönt att få vara lull, lull...) och lite tung i kropp...andning men det tar ändå bort värken i skuldrorna så jag får nog fortstätta med dem trotts allt negativt. Det som känns jobbigast är att jag inte vill eller får köra bil när jag äter dessa. Har knappt vetat köra nu heller men har gjort det bort till ett bra ställe där man kan gå med hundar utan att risker möta någon annan=inga koppel och hundarna håller sig rena för det är mest skog. Men nu får jag väl be andra skjutsa mig dit i stället de dagar jag inte orkar gå med dem i koppel bitvis. Jag har nu kunnat gå bra de små bitar jag har dem i kopplet, det är ju tyvärr vägar nära här hemma så man måste ta sig en liten bit i väg innan man släpper.   Jag är så glad för att jag kan gå nu, det är så härligt. Jag var till och med på en tur med Bonnie och Mocha i morse innan jag åkte till stan. De tittade konstigt på mig innan jag tog fram kopplen, det har väl knappast hänt förut den tiden på dagen. Men de blev väldigt glada och jag mådde mycket bättre av veta att de varit ute och sprungit av sig lite ordentligt innan jag stängde in dem. Det blir tråkigt dag men som tur var lämnade Susanne hit Kinna mitt på dagen och då släppte hon ut dem en stund och klappade lite på dem en stund så då behövde de inte spricka...eller då hade jag bett någon annan släppa ut dem.


Snart ska jag lägga mig men först ska jag se Leilas jul men sedan blir det sova...och troligen blir det en riktig sovdag i morgon!  


Stella och kompisen Frallan har också röntgats idag och vi får hoppas att det gick bra även om Frallans inte var så lovnade - vi får hoppas att det inte är allt för illa.

"Leila" föreslog små fina pappesstrutar i granen med brända mandlar och jag kan se alla hundhem framför mig...oj, oj va kul, häng inte strutarna allt för högt upp...de kan bli svåra att nå då för våra fyrbenta vänner.....

Kommentarer
Postat av: Pernilla Åhlin

Skönt att allt gick så bra idag nu håller vi tummar för att alla röntgensvar är bra, både för dej, Stella och Frallan.
Lelas Jul......jo,jo. Vi har ju "Boxer" och ikväll blåser det. Hack, hack och pixxxxxtl.....! Men det är nog inte meningen att jag ska suktas med en massa julgodis.
/P

Postat av: Kattis

Det klart det blir bra svar, det var ju därför som det blev på min födelsedag och då blir allt bra för DIG Ulla-Britta!! Så jag håller tummarna för Dig!
Håller tummarna för Stella också:)

Våran Klara har varit hos en ny familj och hon har stortrivts väldigt bra! Hon har blivit som ung på nytt, dessvärre är en av familjemedlemmarna inte så förtjust i en hund till, fast hon är alldeles underbar, så nu måste jag hitta ett nytt hem igen till henne. Vi vill ju att hon skall ha det bra:)

Igår var vi och ögonlyste Mallow, Lucy och Whiskey och alla UA :D
Bullen var också och ögonlystes och även han var UA men även gonoskoperad med UA

Kram Kattis

2007-12-07 @ 06:26:13
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Elisabeth

Hej Ulla-Britta!
Jag har så dåligt samvete att jag inte hört av mig på så länge!Hoppas att vi kan pratas vid någon dag!!!! Jag har stängt nu i 4 dagar. Skönt, är skittrött med migrän sedan 4 dagar. Men jag ska ju inte gnälla som har det så bra. Träffade äntligen dina urgulliga föräldrar och den fantastiska MAJA som är så vacker och rar! Vad roligt det var! Ska försöka att åka till Gotland snart. Bor då hos Eva men vill görgärna träffa er!!!!!!!!!!!!
Bamsekramen från Elisabeth!

2007-12-23 @ 00:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback