Granen står så...

Grön och vacker står den nu som enda invånare i hundgården! Den gick också att vika ut grenarna på, faktiskt var det så. Det var som vanligt (3:dje året)spännande att klippa upp säcken och nästan inte våga titta med skräck för att den skulle se för jäklig ut, men den är så snygg...snudd på perfekt! Börjar nog få in känslan för var den ska vara tjock och smal...säcken alltså. Nu får den invänta helgen i hundgården för att inte hinna bli inkissad av våra vänner katterna som brukar komma och hälsa på.

Idag har jag haft besök av Mariell, jättetrevligt och Kita får jag inte glömma. Hon passade på att plocka ur leksakslådan i hoppa om att hitta det bästa goaste benet ...det låg i botten! Ja hon valde ett med malt tuggben inne i en bit hel hud...låter väl jättegott eller hur?! Törstig blev hon också, en skål vatten innan de for vidare. Hoppas nu bara att hennes mage tål denna godisupplevelse, den brukar vara lite känslig för ben men det är nog mest märgben och det fanns det inga i lådan.


Turkiet är lite långsamma i sin postgång, vi brukar säga att vi använder snigelposten här i Sverige men idag fick vi ett kort som är postat den 7 okt. och det kan man väl kalla snigelpost eller finns det något ännu långsammare...kul med kort i alla fall - Tack Pernilla & c:o, bättre sent än aldrig heter det ju!


Jag har haft ett fruktansvärt tröttigt dygn...har någon släppt ut sömnpulver över mig? I går bara somnade jag hela tiden och i förmiddags ville kroppen aldrig vakna, men till slut tvingade jag mig upp(kunde ju inte ligga när jag skulle få besök)och fick i mig en liten...liten frukost(ett glas vatten och en macka utan pålägg...det kallas väl macka ändå?!)och strax efter blev det kaffe och nybakad supergod kladdkaka som Mariell hade med sig.


I morgon ska jag vara uppe lite tidigt så jag hinner ut med hundarna på en promenad. Mitt på dagen kommer Pernilla Å  och klipper Mocha...eller plockar mest för hon ser ut som en ulltuss. Hon får väl vara torr till P kommer annars blir det nog svårt att få bort lurvet. Tänk att JAG ska behöva hjälp med klippning...hade jag inte tänkt mig ännu på några år. Men så är det när fingrarna inte vill vara med, det är bara att ge sig och försöka ta emot hjälpen när den finns att få. Hur många är det som får klippning gjord hemma? LYX!! Det ska nog vara en av P:s affärsidéer, att komma hem och klippa när inte hundägaren kan komma. Det kan nog vara en bra grej, speciellt när det gäller kloklippning. Kanske kan man samla ihop flera på samma ställe och komma 1 gång i månaden så får alla hundar en bra klovård. Ni klipper väl klorna ofta på vovvarna? Det slarvas mycket med denna viktiga sak och glöm inte sporren, den har folk lätt för att glömma. Så växer den runt till en cirkel eller som en gång, rakt in i benet på den stackars hunden. Matte trodde den var en knöl på benet...fy så ont den stackarn ska ha haft.


Nu har någon hällt ut en kasse sömnpulver igen....


Kommentarer
Postat av: Marie

7 Oktober!!?? Tog brevbäraren "siesta" på vägen =D
Här är det också granligt på gång...har bestämt att återgå till "svensk tradition" en äkta utomhusgran med långa, vackra gamla elektriska ljus i.
Grannen inte så långt bortom oss, har hela trädgården full av "amerikaniserade"tomtar, snögubbar, renar och blinkande, gnistrande ljusslingor i alla sköna färger, så
man blir bländad och behöver solglasögon när man far förbi 8D...så jag trotsar det moderna nymodigheterna ;)
Tur att smaken är som baken...delad!
Här skiner plötsligt solen, för andra dagen i rad, ca 9-10 grader kallt, så det är ett härligt väder...hoppas du har likaså.
Ha det gott!
Kram Marie

2007-12-18 @ 11:21:40
Postat av: Carina

Hej Gumman! Den där kassen med sömnpulver har sänts hit också! Kom med båten i förrgår natt, somnade på soffan sex i går kväll och sov till halv elva, in i sängen och sov vidare. Tål tydligen inte Stockholmsluften! Såg en passande hane till Stella på utställningen! Sverigefödd men bor i Finland. Tänkte du kunde säga till när du orkar, så kommer jag ut med katalogen och visar dig. Tänk på att jag är långt ifrån något proffs, tyckte han såg söt ut, men kan du tänka dig, han vann hanhundsklassen!
Kramar!

2007-12-18 @ 12:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback