Solig lördag

Idag har det blåst men ändå varit härligt ute. Har fixat lite med pelargoniorna och fått ner alla "påsklökar" som jag hoppas ska komma upp och förgylla nästa vår. Rolf är i Sjonhem och lägger spår inför morgondagens "stora" viltspårprov. Det har varit svårt att  få ihop det med domare i år men de lyckades till slut och jag hoppas det ska bli ett bra prov för alla. Jag orkar inte vara med i skogen en hel dag så därför får jag hålla mig hemma.

Men jag har ju fullt upp med allt jag ska...vill göra innan jag blir dålig igen. Håller fortfarrande på med allt plockande uppe i skåp och allt som låg i skåpen...fattar inte hur allt fick platts...för det är fullt fast vi tömt ur 2 stora säckar?! Kan ni fatta...var låg allt?! Det är nog som i reklamen på tv, allt fortsätter ut i någon annan värld... eller hur det nu går till. Men OM det var så skulle det ju aldrig bli fullt, så det är nog inte så heller. Skit samma fullt är det i allafall - redan!
Vad resten som jag inte vill dumpa ska förvaras blir ett senare problem, det finns ju 2 rum man kan ställa in det in så länge... vilken bra lösning på problemet...

Nu ska jag strax gå ner och fixa till lite god middag, börjar faktiskt bli hungrig. Det har varit lite dåligt med det i några dagare, har väl städat för mycket;-)

Det kan faktiskt vara kul att städa när man kan, det tror ni säkert inte på men känslan att kunna göra det är rätt skön faktiskt. När man ligger och inget kan så är det så mycket som hägrar och när man sedan kan få chansen att göra det så är det FAKTISKT riktigt roligt. Jag är kanske lite konstig ...men jag är ju faktiskt sjuk...

Glömde berätta att fågeln nog hade hjälm för jag hittade ingen!
Ha en härlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Eva Agåker

Hejsan!

Det kan faktiskt vara riktigt roligt att städa, om man får plocka och sortera "in" och "iväg bort" i ens egen takt. Jag själv är en riktig "slängare" och älskar att slänga iväg och rensa ur, konstigt nog brukar man sakna det man slängt någon dag efteråt fast man inte saknat det på flera år innan. Hoppas ni har det lite varmare på Gotland än vi i Dalarna, här är det "nordvindar" fast Brindi bryr sig inte. Hon är gärna med när jag jobbar i trädgården fast det blåser kallt, närhet till matte är viktigare än lite kyla! Jag har anmält henne till Avesta, tycker hon är sååå fin, det är hon oavsett hur det går.
Många vårhälsningar från
Eva och Brindi

Postat av: Pernilla Grauning

Slit inte ut dig nu. Lina och Maja ska väl ha något att göra när dom kommer hem. Tis förmiddag har jag bokat in hos er.....

2007-04-29 @ 21:38:57
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Siv Ödlund

Tjorven var ju den som fick representera oss på lördagens viltspårprov efter kraftigt "manfall" bland de övriga av våra hundar (2 löptikar och en skadad).
Var först lite orolig när vi blivit lottade att gå för Rolf. Kommer nämligen ihåg den gången som Tjorven vände ryggen mot spårstarten och tittade förälskat på Rolf, som hon ju alltid har gillat, och bara ville att han skulle kela med henne istället.
Den här gången gick det dock bra och hon var mycket ivrig att starta. Första halvan av spåret låg hon också på ett klart 1:a pris. Men någonstans på tredje sträckan veck hon av på ett rådjursspår och följde det. Hon gick visserligen tillbaka på spåret, men sedan blev det en hel del snurrande. Vi är i alla fall nöjda med det 2:a pris som det till slut blev.
Måste i det här sammanhanget passa på att nämna Goldflame's Qymric Czwizgy (jo det stavas faktiskt så) som var på besök från fastlandet och lade beslag på vandringspris och med dagens 1:a HP fick sitt SVCH. Han hade gått ett spår för taxklubben på Gotland tidigare i veckan och fick otroligt mycket beröm av båda domarna, som var lyriska över hans prestationer, GRATTIS!
Angående att det kan vara roligt att städa, så är jag lite tveksam till det. Men resultatet efteråt är roligt försås, och går man dessutom igenom skåp och förråd kan man ju hitta sådant som man trodde att man förlorat för längesedan.
Kram från Siv!

2007-04-30 @ 09:25:19
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Lisen

Visst är det kul att städa?tänk så nöjd man känner ser efteråt rent och snyggt hundarna ligger på sina rena fällar och ser rent lyriska ut, förråden rensade, jag känner mej fantastiskt nyttig och nöjd med liver, men gardinerna grämer mej lite förstås, dom hadde passat så bra på altanen.
Grattis till er alla som tävlat i helgen, Peeter har legat ute och tränat inför helgens certning alla är nervösa"mest jag" som gått nästan 1 mil varje dag med hundarna nu, det kunde ju bli någon grad varmare bara.
Kram från oss

2007-05-02 @ 07:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback